אסטרטגית שיווק דיגיטלית במודל B2B ייעודי ליצואנים.

 

מתוך יום עיון שנערך במכון הייצוא בנושא: כיצד להשתמש באמצעי התקשורת המסורתיים והדיגיטליים כמנוף לביסוס הייצוא ולהגדלתו

 

אסטרטגית שיווק דיגיטלית במודל B2B ייעודי ליצואנים, טיפים ונקודות מרכזיות:

מבנה בסיסי לתכנון ויישום אסטרטגית שיווק דיגיטלי B2B :

 

תכנון 

  • התמקדות בקהלי יעד, יש אפשרות למציאת קהלי יעד נוספים איכותיים.
  • גיבוש מטרות ויעדים דיגיטליים.
  • לתכנן כל ערוץ שיווק בנפרד.

יישום והפצה בערוצים:

  • תוכן מותאם לערוץ ופלטפורמה.
  • הפצה גמישה לזמן ומקום, טיפול באירועים, כנסים, התאמות עונתיות.
  • לתת ערך כספי לכל ערוץ.

מדידה:

  • אפיון והקמה- .Dashboard לכל ערוצי השיווק.
  • ליצור משפך נתונים.
  • להקים מוקד התראות.

אופטימיזציה:

  • לחשוב .ROI יעיל / לא יעיל.
  • לנצח בתזמורת, לגלות תובנות מפעיליות בערוצים וליישם.
  • חמלה וסבלנות, לתת הזדמנות לערוצים לספק תוצאות.

תובנות מחקר CEB – תצפיות שבחנו את מבנה תהליך הרכישה B2B

  • ההזדמנות 57% מהתהליך מיושם באמצעות הערוצים הדיגיטליים.
  • פרדוקס התוכן המלמד, חשיפת מידע מקיף על המוצר או השירות.
  • התמהיל היעיל, נמצא כי נעשה שימוש בערוצים מרובים.

תובנות מחקר התנהגות צרכנים B2B University of Dayton –
באילו פלטפורמות ובאילו מיקומים השימוש הדיגיטלי מיושם.

  • כ 50% במצעות מכשירים ניידים.
  • כ 73% אוספים מידע באמצעות מנועי חיפוש.
  • כ 50% יבקרו באתרי החברה, בתהליך איסוף המידע.

ערוצי השיווק הדיגיטליים המשפיעים ביותר:

  • מנועי חיפוש – מקבלים מבקרים שכבר מחפשים שירות או מוצר כמו שלכם, בשלות רכישה גבוהה.
  • YouTube מרכז למידה – מאוד ידידותי להעברת תוכן למפיצים, משווקים, וללקוח הסופי.
  • רשתות חברתיות במטרה ליצור שיחות איכותיות.
  • דיוור להיות מעודכן – לשלוח מידע איכותי ומותאם לכל חבר.

תובנות מסיפור מקרה בפועל.

  • לתכנן יעדים מרובים ולא רק את עמוד הצור קשר/ליד.
  • ניתן לקבל תוצאות איכותיות כשמופיעים בחיפוש המוצרים וגם אצל המתחרים.
  • המפיצים והמשווקים אימצו את ערוץ ה Youtube בהתלהבות. זינוק בכמות הצפיות.
  • שימוש באסטרטגיות שיווק משולבות בכנסים ואירועים, כמו שיווק מחדש, חיפוש יעדים, התקבלו תוצאות מוצלחות.
  • Linkedin – רשת חברתית מותאמת לקהל יעד מקצועי באסטרטגית שיווק B2B.
  • ישנה חשיבות קריטית מדידת ביצועים אונליין להשפעה על השיפור בביצועים לאורך זמן.
  • חשוב לקבל משוב באמצעות מפגשים מקצועיים על בסיס חודשי עם כל בעלי התפקידים המשפיעים בתהליך השיווק בחברה.

כל המוסיף הרי זה משובח, תרגישו חופשי לשתף טיפים, תובנות, אסטרטגיות, ניסויים שערכתם בשיווק דיגיטלי B2B

 

 

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה