הדרך לגרום לחנות להצליח

כל הסודות שיגרמו לחנות שלך להצליח!

השווקים התחרותיים של ימינו מחייבים קמעונאים להתמודד עם התנהגות בלתי יציבה מצד הצרכנים. ציפיות הצרכנים מחוויית הקנייה הולכות וגדלות. הלקוח מעוניין שהליך הרכישה ייעשה במקשה אחת מהנה ונטולת עיקובים אשר תותיר תחושה מתגמלת.

בעוד מסע הקנייה הצרכני בתוך החנות משתנה, קמעונאים מחויבים למצוא דרכים חדשות למשוך לקוחות וליצור נאמנות.

חנויות הקמעונאות המסורתית, אליהן לקוח נכנס פיזית, עומדות בפני קשיים רבים יותר מחנויות הקמעונאות הדיגיטלית – ביניהם ניתן למצוא תשלום שכר דירה ומשכורות לצוות גדול יחסית. עם זאת הן מחזיקות ביתרון בלתי מבוטל בדמות היכולת להשפיע על הצרכן באמצעות מתן חוויית קנייה ייחודית שקשה עד בלתי אפשרי להקנות באתר אינטרנט.

 על הקמעונאים להתמקד ביצירת חוויה שגורמת ללקוח לחזור ולבקר בחנות. השאלה הגדולה היא: איך עושים זאת?

הכר את קהל היעד

בראש ובראשונה על הקמעונאים להבין את קהל היעד שלהם. הבנה זאת מקנה את המידע באמצעותו ניתן לכוון באופן מדויק אל עבר הגשמת רצונותיו וצרכיו של הלקוח. ברגע שקהל היעד נקבע, על הקמעונאי לעצב עבורו חוויית קנייה מתאימה, שירות לקוחות, טכנולוגיה ומוצר נכון.

לצורך יצירת מערכת יחסים צרכנית ארוכת טווח ומחויבות מצד הלקוח נדרש הקמעונאי לעמוד בצרכיו ודרישותיו המתפתחים של הלקוח.

בסס מערכת יחסים אישית

אספקת שירות אישי מעביר ללקוח תחושה שהקמעונאי דואג לצרכיהם, תחושה זאת מהווה את אבן הבניין של הנאמנות הצרכנית. על הקמעונאים לנצל כל הזדמנות שנקראת בדרכם בכדי לעזור ללקוח, שכן עזרה זאת יוצרת לקוחות חוזרים. לקוחות חשים רצויים יותר כאשר אחד העובדים מברך אותם עם כניסתם לחנות, כמו כן על הצוות להיות זמין ברחבי החנות בכדי לסייע ללקוח במהלך שהותו. על ידי מתן שירות אישי ומוצר מתאים, כל לקוח מקבלת תחושה שהוא רצוי ומוערך, דבר המקל על הליך הרכישה.

תהיה ייחודי

בכדי להצליח בעת בה המבחר גדול משהיה אי פעם, על חנויות להיות מיוחדות ושונות. על קמעונאים לנקוט יוזמות חדשניות אם ברצונם לבדל עצמם מהשאר. על מנת להשיג מטרה זאת, עליהם להתמקד בנקודות החוזקה שלהם ולהפוך את החנויות שלהם לחוויית קנייה ייחודית.

קמעונאים חייבים לבנות אווירת קנייה מרגשת וייחודית בחנויות שלהם, אווירה שתדחוף את הלקוחות לבצע רכישה ובו בזמן תאדיר את תדמית המותג.

תתחבר

באמצעות השימוש בטכנולוגיה, קמעונאים יכולים להתחבר עם לקוחותיהם באופן שיעניק לתהליך הקנייה תחושת חיבור וזרימה.

על קמעונאים למצוא את הטכנולוגיה אשר מתאימה לקהל היעד שלהם. וידאו לדוגמא הינו כלי רב עוצמה, הוא מדרבן את הלקוח לבצע רכישה באמצעות המחשת המוצר בתנאים אידיליים. בנוסף ניתן לנצל את הוידיאו בכדי לחזק את תדמית המותג, זאת כאשר סממני המותג מופיעים באופן בולט בוידאו המוקרן בחנות.

התקנת משדרי Wi-Fi בחנות מעצימה את הלקוחות באמצעות הענקת האפשרות לביצוע החלטות מושכלות אשר מתבססות על מידע מהאינטרנט, זאת תוך שילוב החוויה שמתלווה להליך הקנייה הפיזי בחנות. מעבר לכך תגמול מעורבות צרכנית ברשתות החברתיות היא דרך מצוינת לפרסם את המותג.

קמעונאים יכולים לעורר את רגשות הצרכנים באמצעות השמעת מוזיקת רקע מתאימה. השמעת מוזיקה בהתאם להעדפותיהם של קהל היעד תעניק תחושה ביתית ונינוחה אשר תקל על הליך הקנייה. במהלך היום יש להחליף את מוזיקת הרקע בהתאם לאווירה הצרכנית. לדוגמא, בשעות אחר הצהריים, מוזיקה קצבית תשקף בצורה טובה יותר את האווירה העסוקה והאנרגטית שמאפיינת שעה זאת ביום. בעוד שבערב מוזיקה רגועה יותר תספק את האווירה המתאימה בעוד היום מתקרב לסיום.

תנתח

קמעונאים שאינם מנתחים את התנהגות לקוחותיהם בזמן הליך הקנייה מפסידים הזדמנות פז – בחינת ההתנהגות הצרכנית מעניקה לקמעונאים את הכוח לשקף מגמות והעדפות מסוימות וכתוצאה מכך להגדיל את המכירות. על קמעונאים להיות ערניים לנקודות שיא של מכירות ולדינאמיקה ששררה בחנות במהלכן. בנוסף עליהם לבחון את הנקודות בזמן בהן המכירות נמצאות בשפל ולנתח מה לא התנהל כשורה באותו הרגע.

יש לבחון את הוידאו, ה Wi-Fi ואת המוזיקה כאשר מנתחים את התנהגות הלקוח. הקמעונאי צריך לבחון ולנצל מצבים אשר תורמים למכירות, לדוגמא מצב בו מתרחשת עלייה במכירות כאשר וידאו מסוים מוקרן או עלייה כאשר הלקוחות מתקשרים בינם לבין עצמם.

תתפתח

שיווק רב ערוצי עבודתו של הקמעונאי לעולם אינה מסתיימת – מסע הקנייה משתנה ללא הרף ועל הקמעונאי לוודא שהוא עומד בקצב של לקוחותיו. שאננות תוביל קמעונאי לחוסר עדכון במגמות חדשות, כתוצאה מכך ייווצר סיכון שהחנויות שלו יהפכו מיושנות ומנותקות מקהל היעד. עם כל פיתוח טכנולוגי הזדמנויות חדשות מציגות את עצמן והקמעונאי שישכיל להיות לנצל זאת לטובתו יוכל להגדיל את מכירותיו.

לסיכום, גישת הלקוחות כלפי חנויות הקמעונאות המסורתית  השתנה ועל הקמעונאים לוודא שהם נוקטים גישה מתאימה. חנויות אשר יצליחו לספק את כל אשר צויין במאמר זה יטיבו רבות הן עם הקמעונאים והן עם הצרכנים. קמעונאים מצליחים יהיו אלא אשר יוכלו ליצור חוויית קנייה ייחודית אשר תבדל אותם משאר התחרות סביבם.

אם הקמעונאים ינצלו את האפשרויות עד תום, אנו נראה צרכנים נהנים ממיטב היתרונות אשר גלומים בקנייה פיזית

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה