איזו בשורה תביא שנת 2014 לחיפוש המקומי? להלן 6 תחזיות

איזו בשורה תביא שנת 2014 לחיפוש המקומי? להלן 6 תחזיות

עוד שנה אזרחית עומדת להסתיים ובינתיים ממתינים בציפייה משווקים לדעת מה טומן בחובו האופק בכל הנוגע לחיפוש ברשת לשנת 2014. ככל שהזמן חולף, כן גדלות מספר ההזדמנויות ליצור קשר בין עסקים ברשת לבין לקוחותיהם דרך מנועי החיפוש. כך גם, גדלים האתגרים כדי לקבוע איזו גישה תשנה את הפוטנציאל הטמון במנועי החיפוש לשנות את כללי המשחק בתחום, כפי שהדגימה זאת בשנת 2013 Google בהשקת אלגוריתם החיפוש "יונק הדבש". אספנו מספר תרחישים צפויים בתחום לקראת שנת 2014:

מהממד הארצי למקומי בהתייחסות למותגים

הרחבת הקשר בין עסקים בממד הארצי לבין עסקים בממד המקומי, כלומר עסקים מקומיים המבקשים ליצור דריסת רגל בשוק הארצי נאלצים להיאבק בשוק תחרותי, קידום אתרים באמצעות מילות מפתח, לכן גישה של יצירת פלטפורמה ארצית ממנה יכוון גם המוצר והשירות לרמה המקומית, עשוי לסייע בקידום עסקיהם במישור הנשלט על ידי בעלי עסקים עצמאיים כגון בעלי זיכיונות,סוחרים וקבלנים.

"יונק הדבש" כמורה הדרך

השימוש המתקדם באלגוריתם יונק הדבש יחד עם מנועי חיפוש אחרים עשוי לפתור בעיה זו. בשל תכונות המודגשות במנוע חיפוש המשתמש באלגוריתם כגון יונק הדבש, עסקים מקומיים ידרשו ליצור אתרים מכווני תוכן איכותי, רלוונטי ועדכני האמור לענות על כל שאלות השכיחות של הלקוח,כתנאי מחייב לקידומם בדירוג במנוע החיפוש.

אופטימיזציה של אתרים ברשת הניידים

אתרי אינטרנט חייבים לכלול אמצעי גלישה במכשירים ניידים. ככל שיותר ויותר לקוחות צורכים מוצרים דרך שירות סלולרי, כך מוטב לחברה להתאים את מוצריה לצריכה באמצעות גלישה במכשירים ניידים. עדות לפופולרית הענף התקבלה ממחקר שבדק ומצא כי 22% ממכירות מוקדמות של יום שישי השחור האחרון היו למוצרים ניידים של אפל. הכנה מוקדמת לצריכה זו עשויה ליצור את ההבדל בין צרכנות ישנה לבין עתידית מבוססת ומותאמת באופן מיטבי לתחום הניידים. בשנת 2013 היינו עדים לכך ש Google העניקה חשיבות וקדימות בקידום אתרים שהתאימו עצמם לעידן הניידים ואפשרו גלישה וקניה באמצעות מכשירים ניידים. אנו צפויים להיווכח כי שנת 2014 מגמה זו עשויה להימשך הן על ידי Google ושאר מנועי חיפוש מרכזיים. מנועי החיפוש עשויים אפילו לדרוש ולהעניש אתרים שאינם מותאמים ישירות גם לניידים. גישה שבה "לחץ כדי לקנות בנייד", עשויה להיות פופולרית יותר ויותר בשנה הבאה, בכל הקשור לצריכה באמצעות ניידים.

Google מתייחסת לדירוג וחוות דעת הצרכנים

בשנת 2013 Google התמקדה בדירוג העסקית המקומיים וכן איסוף מסיבי של חוות הדעת של צרכנים לגבי עסקים אלו ומידת הציפיות מהם. דבר זה אומר, שיש לצפות מעסק לעודד את לקוחותיו לכתוב ביקורות וחוות דעת לגבי שירותיהם ומוצריהם. Google אף תקדם כל עסק ברשת אשר מידת קידומו ושביעות הרצון של לקוחותיו תאומת על ידי Google, וכך תאפשר יצירת מדד אמתי לשביעות רצון הלקוחות. בנוסף עסקים יניבו רווחים אם יתמידו בהתייחסות למדדי דירוג הלקוחות לגבי עסקיהם ומתן מענה לחוות הדעת שהלקוחות מייצרים.

מדיה חברתית וקידום אתרים

במקביל לשינוי זה אנו עדיין צפויים לראות קידומים הנוצרים על ידי מסעות קידום מסורתיים יותר כגון שימוש במדיה חברתית והפניית קישורים "מנוהלים" או בתשלום. אך, Google עשויה לקדם ולהתייחס במשקל גבוה יותר לקישורים הנובעים מרשתות חברתיות אשר מפנות קישורים טבעיים ואמתיים מרצונות הלקוחות ומידת שביעות הרצון שלהם מעסקים. חוות דעת ודירוגים חיוביים יותר, הנוצרים על ידי הלקוחות, מייצרים נאמנות אשר מוערכת יותר על ידי Google ומתוגמלת בהתאם בשיעורי המרה גבוהים יותר.

אין להתעלם מ facebook

במקביל לתרחישים צפויים אלו, אין לשכוח את facebook. אומנם זאת רשת חברתית ענקים הכוללת יותר ממיליארד משתמשים, הרי שלא ניתן להתעלם מהזמן הרב שמשתמשים מבלים בתוכה. עסקים רבים היו מוכנים לשחק במדיום הזה. זוהי פלטפורמה מצוינת לשלב שיווק בתשלום, הודעות post מקודמות בתשלום, כדי לקדם מודעות ונוכחות המותג המקודם ברשת.

זוהי ללא ספק תקופה מרגשת בכל הקשור לחיפוש המקומי. תקופה המייצרת אתגרים והזדמנויות עסקיות עצומות לעסקים ומותגים להרחיב את בסיס השיווק שלהם ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים רבים.

כל זאת באמצעות פלטפורמות מגוונות והתקנים מרובים אחרים.

מה לדעתכם, המגמות הנוספות שטומנת בחובה שנת 2014?

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה

דילוג לתוכן