חמישה חוקים אוניברסליים להזנקת בשלות לרכישה מצד לקוחותיך

האם תוכן המפורסם לבדו, מספיק דיו כדי לרכוש ממך את המוצר שאתה מוכר?

 

מסתבר שלא די בפרסום בבלוגים עתירי תוכן וספרים אלקטרוניים ואתרים מקוונים כדי למצות את חווית הקניה של הצרכן.

היום הצרכן מבקש לוודא את הרגשות והמחשבות שהוא פיתח אודות המותג שלך באמצעי תוכן אלו.

היום הוא מבקש את אישורם של צרכנים אחרים ווידוא בהתנהגותם הצרכנית כי החלטת הקניה שלו כדאית ונכונה. לשם כך יש להגיע לקונצנזוס המהווה אחד מחמישה חוקים אוניברסליים לצרכנות. בני אדם מתבוננים בהתנהגות צרכנית של צרכנים אחרים בטרם יחליטו על קניה לבדם.

הכרה חברתית פירושה הפשוט הוא לחפש הכרה בהתנהגות צרכנית נבונה והגיונית בצריכה של מותג. כמו הביטוי "כך עושים כולם", כך נוהג גם הצרכן המתבונן בהתנהגות צרכנים אחרים ולומד מהם. זהו טבע האדם לאשרר התנהגות מסוימת של החבר שלך בטרם תנהג כמוהו גם אתה.

תוצאות של קידום קניה באמצעות הכרה חברתית עשויה להרקיע שחקים. להלן חמישה דרכים להעצמת ההכרה החברתית למותג שלך:

 

הזדמנות 1   

אחד היתרונות הגדולים חבוי בעובדים שלך במטרה להעצים את ההכרה במותג וביצרן שאתה מהווה. כיום ניתן לנצל את הפוסטים שעובדים מעלים לרשת כדי לנצל את חווית העבודה הטובה במפעל שלך ואת חווית הידידות במפעל כדי להציג תמונה משפחתית וחברתית של הענף בו אתה עוסק.מסתבר שצרכנים פוטנציאליים מזדהים יותר עם סוג כזה של פוסטים מעובדים מאשר בפוסטים אנונימיים של פרסום רגיל.

להלן מספר עצות להניע עובדים לעלות לרשת החברתית את חוויותיהם בעבודה במפעל או בעסק שלך:

אפשר לחנוך קמפיין יעוץ והכוונה לעובד במסגרת תפקידו ולקבע חוקים מנחים להכוונת העובדים ולפתרון בעיותיהם.

אם אתה מגייס עובדים כעת, בקש מהם לשתף את החוויה ברשת החברתית שלהם.

אפשר לעודד פרסום כאשר ניתן להעניק פרסים לעובד מצטיין שקיבל הכי הרבה לייקים והודעות חוזרות ממשתמשי המדיה החברתית.

צור בלוג חברתי לעובדיך בו יוכלו לעלות לרשת חוויות חיוביות של היכרות וחגים ומנהגים אשר משמחים אותם ועשויים לעורר רגש חיובי כלפיהם מצד הקורא.

הזדמנות 2   

הקשבה חברתית רצויה במקום בו העובד מגיב. כמו לדוגמה בטוויטר בו מגיבים העובדים לצרכיהם של הפונים או מפנים את רגשותיהם החיוביים והשליליים גם כלפי המותג שלך. חשוב לעקוב אחרי הודעות אלו ולהציע עזרה כמו לעזור לצרכן בקבלת החלטה צרכנית, כמו כן להקשיב להודעות שליליות כמו חיוביות ולהגיב בצורה קונסטרוקטיבית לגבי כל הצעה מהמגיבים לפוסטים. אחת הדרכים היא להוריד את תוכנת  TweetDeck, מהרשת כדי למצוא כמה פעמים הוזכר המותג שלך במסגרת טוויטר. ככל שירבה הדיון במותג כך הפופולריות שלו תגדל למשמע אזני הצרכן הפוטנציאלי.

ניתן להכין רשימה של מילים מקצועיות מהתעשיה כך שבכל פעם שמישהו מחפש מילה או מותג מסוים, תוכל לכווינו תחילה לרשימה שלך בתקווה שימצא שם את מבוקשו.

הכרה חברתית הוא כלי רב עוצה לא רק מפני שהוא מעצים את דימוי המותג שלך, אלא יוצר שיח בזמן אמת ברשת לצרכן באופן אינטראקטיבי המסוגל  לענות על שאלותיו.

הזדמנות 3

אפשר להעצים את הקשר לצרכן והעצמת המותג על ידי החברות עם מותגים אתרים, כך שאחד ממליץ על שני וחזרה חלילה. אפשר להתחבר עם לקוחות או עם דמויות אחרות המשפיעות על דעת קהל באינטרנט וכך להעצים את הדיון במותג שלך ולנצל את המדיה החברתית לשם כך, אפשר להתקשר עם ידוען ולייצר מהתוכן של שאלות כלפיו מעין בלוג תקשורתי הכולל ראיון אישי עימו. אפשר לבקש מאחד מטובי הקוראים שלך לגבש סיסמה לספר האלקטרוני הבא שלך או סתם לגבי פרסום פוטנציאלי ברשת. בכלים אלו אתה משתף חברתית את הצרכנים שלך והן ידוענים ומעצבי דעת קהל לכיוון מטרת קידום המותג שלך באמצעות הכרה חברתית עליה דיברנו בתחילה.

 

הזדמנות 4

מתי לאחרונה רכשת מוצר או אפילו הלכת למסעדה מבלי לקרוא ביקורות עליהן. מסתבר ש70% מהצרכנים קוראים ביקורות על מוצר או מותג מסוים בטרם גיבוש החלטה לרכשו. היום ביקורות יכולה להרוס מותג או מהצד השני להעצים אותו להגדיל את פוטנציאל המכירות שלו, כמובן אם הביקורת היא חיובית. לשם כך עליך לעודד כתיבת חוויות וביקורת באתר שלך או בדפי הנחיתה , כלפי המותג והשרות שקיבלת. תוכל לפרסם את המותג המחמיא לך ואת תגובת הצרכן המרוצה וכך להעצים שת השיח סביב המותג שלך ולקדמו במסגרת ההכרה החברתית.

 

הזדמנות 5

הרעיון האחרון המהווה עצה ידועה הוא להכניס כפתורי הפניה לאתרי מדיה חברתית ברשת. אם אתה חדש בסוגיה זו, זה עשוי לקחת זמן נוסף עד שיווצר שיח רציני על המותג שלך. אך כמו בכל התחלה ,ההתחלה היא בודדת עם משתמשים בודדים אך טבע הדברים הוא שאחרים מצטרפים אליהם לשיח המכונן ברשת ומביעים את דעתם בנושא.בהינתן בצוע חיובי של המלצות אלו, הדבר עשוי להוביל שינוי בתדמית המותג שלך לעבר הכיוון החיובי ולקבל לגיטימציה לסוג כזה של שיח פרסומי הנועד לקדם מותג.כמובן, מוטב שתדבר על המותג שלך, אך עדיף תמיד לתת לצרכנים שלך ולשחקנים האחרים בתעשייה שלך לדבר על המוצרים ועל השירותים הניתנים במסגרתם.

 

מרגישים שאסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלכם לא יעילה מספיק?

מעוניינים לשפר את תוצאות השיווק הדיגיטלי?

מוזמנים לפגישת אבחון עסקית ללא תשלום, אשר באמצעותו ניתן לקבל הצצה על מצבכם היום ועל הדרך שלכם להתפתחות והצלחה.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה