הזדמנות לחשיבה מחדש – להזניק מכירות באמצעות תקשורת איכותית מניידים.

עולם הדיגיטלי שינה את עולמנו ללא היכר וגם את עולם השיווק והמסחר. בעוד שמרבית הקניות עדיין מבוצעות פיזית בחנות הרי שההחלטות על קניה מבוצעות לעיתים און ליין אם בחנות עצמה או לפני הנסיעה לחנות לקניה עצמה.

 

כדי לעזור לקמעונאים לנצל את עולם הדיגיטל, הרי לפניכם חמישה דרכים להרחיב את אסטרטגיית השיווק שלכם, להרוויח מהפוטנציאל הנוכחי הקיים ולהגדיל את מחזור המכירות און ליין.

 

כיום החיפוש המסחרי באמצעות הניידים עבר בנפחו את שאר מנועי החיפוש במחשב כגון גוגל ,יאהו ובינג.

לקמעונאים נותרה דרך קשה לנווט בתוך מערכת מורכבת שבה הקונה מבצע החלטה של רכישת מוצר.

ביום שישי השחור קרוב ל35% מהחיפושים ברשת נערכו בסמארטפונים ו12% ביצעו רכישות דרך הטלפון הסלולרי למרות שבפועל רק 2% מהסמארטפונים הגיעו לכדי רכישה ממשית. עצתנו לא לזלזל במדיום זה כיוון שהפוטנציאל הגלום בתקשורת סלולרית הוא עצום ורלוונטי לכל קמעונאי.

השימוש הגובר בסלולרי בשנת 2014 היה עצום והוא מתכוון להמשיך לצמוח לכן למשווקים יש הזדמנות ליצור אסטרטגיית שיווק סלולרית שתסייע לעסקיהם. לפניכם חמש תובנות מועילות לתחום השיווק הסלולרי:

 

תובנה ראשונה: לתכנן ולהתכונן.

תקציב לתמיכה און ליין של מחירי המוצרים ותמיכה בחנות עצמה.

כאשר ידוע שרוב משתמשי הסמארטפונים מתכוונים לערוך קניות און ליין, הקמעונאי ייטב ויתכונן להציג מחירים און ליין ולא רק בעת הרכישה בחנות. שכן 76% מבעלי הסמארטפונים בארה"ב בעת החגים דיווחו כי השתמשו בסלולרי לתמיכה בקניה ולעזרה בתהליך זה. 55%  מהקונים מחפשים מידע על המוצר בחנות באמצעות הסלולרי ו50% עוקבים אחר מבצעים והנחות ברשתות לקניה זולה יותר.

 

 

תובנה שניה: הרחבה והתאמת מיקומים.

כיום ישנה אפשרות לחנות למקם עצמה ברשת למציאה קלה יותר של המיקום ללקוח. זאת נעשה באמצעות הרחבת המדיה והרשת החברתית המדברת על החנות ובנוסף אפשר להציג נתונים קודמים של מכירות החנות והלקוח הממוצע שלה ,כדי להגביר נוכחות ויעילות בחיפוש החנות ברשת הסלולרית והתאמת מוצריה ללקוח הפוטנציאלי.

 

תובנה שלישית: התמקדות בתצוגה באפליקציות.

מרבית הסוחרים אינם רואים בהתנהגות של צרכנות דרך הסלולרי כהתנהגות נורמלית וטבעית לכאורה.

אך בהתחשב בנתון שבשנת 2014 86% מהשימוש בסמארטפונים נערך על אפליקציות, יש לחשוב מחדש על השימוש בהם לצרכים מסחריים. בעוד שמתוך 5 שעות גלישה בסמארטפון 22 דקות בלבד הושקעו במנועי חיפוש ואילו כל שאר הזמן הוקדש לאפליקציות. לכן יש ליצור באנרים ומודעות אפליקציה בהם מרבית המשתמשים  נמצאים רוב הזמן כדי לקדם שיווק באמצעות הסלולר.

 

תובנה רביעית: פיתוח תכניות מדידה חכמה של המרות מכל ערוץ שהוא.

מזה זמן פועלות ברשת תכניות Adwords וגם Facebook עם יכולת מידידת המרות מכל סוג מסך בו נראית המודעה לפרסומת של המוצר או המותג. המשתמשים מתחילים להתרגל למצוא חתכי מידע ופילוחים נכונים ממידע המתקבל מתכניות אלו. כעת יש לחשוב למזג את רשת הסלולר למציאה של יחידות ההמרה הנובעת ממנה לקמעונאי כדי לאפשר חקר תוצאות טוב ומדויק יותר. לכן לאור דברים אלה מומלץ לקמעונאים לחבור לספקי מידע מצד שלישי כדי לאמץ את הפוטנציאל הטמון במידע הנובע מהסלולרי לשם חקר מכירות מדויק יותר ולפתח יותר את הפן הזה.

תובנה חמישית: לחקור הזדמנויות להשתמש בתקשורת ייעודית למיקום

כיום ניתן באמצעות טכנולוגית בלוטות כגון זו שאפל משתמשת בה למצוא את מיקום לקוחותיה בכל רגע. מומלץ גם לקמעונאים אחרים לנצל הזדמנות זו כדי לספק און ליין פרסומות הישר למכשיר הסלולר בהקשר למיקום בו האדם נמצא, והפעילות אותה הוא עושה. כיום ידוע לכל כי הפוטנציאל הטמון בתקשורת סלולרית הוא אינסופי, ולכן השימוש בו לצרכי שיווק ופרסום אמור להיות אף הוא בלתי מוגבל. זה הכרחי למשווקים לפתח אסטרטגיות ואפליקציות לשימוש בסלולרי כדי לקדם את עסקיהם. מובטח כי החלוץ שיעשה זאת יזכה להצלחה מרבית בעסקיו.


בכל שאלה ועניין אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר, 
נשמח לשתף מהניסיון.

במהלך חודש זה ניתן לקבל שיחת ייעוץ ללא תשלום, ממוקדת בבנית אסטרטגית שיווק באמצעות שיווק דיגיטלי רב ערוצי.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה