התוכן הוא המלך, תנו לו מקום לצמוח – שלושה צעדים לבניית לוח שנה מבוסס תוכן

 

יצירת תוכן עדכני ורלוונטי עבור החברה שלך הוא כיום יותר מרעיון טוב לכשעצמו-זהו צעד הכרחי לחברות להגיע להצלחה. באמצעות תוכן תהא לך נגישות ללקוחות, זה יאיץ את יכולת החיפוש של האתר שלך ברשת ,יעצים את המותג שלך ועוד.

איך מצליחים לייצר תוכן לאורך זמן?

ובכן בראשית יש ליצור לוח של תוכן שמבוסס על אסטרטגיית המידע הכוללת שלך.

המטרה  ליצור לוח המקושר למעגל המכירות שלך המיועד גם ללקוחות נוכחיים ועתידיים.

כיצד להשתמש במידע כדי ליצור לוח תוכן אסטרטגי?

 

צעד 1:התבונן במעגל המכירות שלך

הצעד הראשון ביצירת לוח תוכן מתחיל בהבנת פרטי מעגל המכירות של החברה שלך. נניח שיש לך חברה מסחרית לניקיון. שאל את עצמך איך אנשים הופכים להיות הלקוחות שלך. האם הם מוצאים אותך באתרי האינטרנט? פרסום בטלוויזיה? או מפה לאוזן שמביאה לקוחות? דבר עם אנשי המכירות שלך כדי להבין איך ליד הופך להמרה במעגל המכירות עסק שלך. נניח שאת מעגל המכירות מנהלים אנשי המכירות שלך.

הכל מתחיל במפגש לאחר התקשרות באמצעות האתר, פגישה עם הלקוח ויצירת תבנית עבודה לצרכי הניקיון של הלקוח המיועד, עליך להבין בנקודה זו את מהלך הדברים, כלומר לחקור נתונים דמוגרפיים כמו לידים חדשים מתוך האתר, אנשים שמתקשרים כדי לברר פרטים נוספים, לקוחות חדשים לעומת לקוחות וותיקים יותר וצרכיהם הממוקדים. אלו יהיו הקטגוריות שבראשן אתה תציב כותרות בלוח התוכן.

קח זמן נוסף להבין את התחומים השונים. לדוגמה אם מירב הלקוחות מגיעים דרך האתר באינטרנט, הקדש זמן כדי לפתח את תוכן האתר לשם מענה מקסימלי על כל השאלות של הלקוח. אסוף מידע על קבוצות של לקוחות וארגן את המידע הממוקד לצרכיהם.

 

צעד 2: נושאים לסיעור מוחות וארגונם בקטגוריות

לאחר שהשתלטת על סוגיית מעגל המכירות הצעד הבא שלך הוא ליצור סיעור מוחות כדי לבצע סימולציות אפשריות לכל הבעיות שתיתכנה לצוץ בעקבות העבודה הבאה המוזמנת אצלך. לדוגמה האם חשבת איזה רושם יתירו אנשי המכירות שלך על הלקוח. האם הוא יחשוש שלא תוכל לבצע ניקיון מושלם במסדרונות ההליכה הרבים בבניין או האם דרוש טופס מיוחד למלא בעקבות עבודה מסוג זה? וכהנה שאלות רבות.

צור רשימה בלוח התוכן תחת מעגל המכירות שתיראה כך:

שמור את מקום עבודתך מאורגן ומטופח יפה מאוד

איך ליצור רושם חיובי ומרשים בכניסה ראשונה למקום הלקוח

מה קורה כשיש לך קריאה דחופה לניקיון מיידי -כיצד נוהגים

איך למנוע נזקי מזג אוויר לשטיחי הבניין

יש להכיר כל פרט ברישיון הניקיון שלך

סדרי ניקיון מאורגנים ומבוססים

 

אתה יכול לארגן שאלות מסוג זה לכל מעגל מכירות שיבוא. ברגע שסיימת אתה רשאי לעבור לצעד 3.

 

צעד 3:בנה את לוח התוכן שלך

הוצא את לוח התוכן שלך הוא יכול להיות על נייר או על מסך המחשב. עליך לזכור כי יש סוגים שונים של תוכן, כך שלא ניתן להסתפק בכותרות בלבד או לידים מאתר האינטרנט שלך.

ניתן להכניס לדוגמה את הפרטים הבאים:

תמונות

וידאו

עבודות שתועדו

מידע מרשת חברתית

מידע מגרפים

טבלאות

ספר אלקטרוני

דבר שוב עם אנשי המכירות שלך כדי למצוא את העיתוי המתאים ביום שמתאים למילוי התוכן והשעה ביום היום בשבוע, בנוסף  אתה יכול להתייעץ עם אנשי המכירות כדי להתאים את לוח התוכן לדרישות הלקוחות. לדוגמה לסווג את תוכן הלוח לעונות השנה בהקשר לנזקים פוטנציאלים שמזג אוויר עשוי להביא.

ניתן לשאול את השאלות הבאות בהקשר זה:

איך עונות השנה משפיעות על העסק שלי

טרנדים בתעשייה ,ועידות ואירועי התכנסות של אנשי המקצוע בניקיון

עיתוי הוצאה לשוק של מוצר חדש

חדשות החברה והודעות ללקוחות

 

לאחר שביצעת את שלושת הצעדים הנ"ל הגיע העת לערוך את לוח התוכן. התחל בהכנסת התוכן למיקום שלו. כתוב את המאמרים, הכן את סרטי הוידאו, תזמן את קמפיין המכירות וכך הלאה. בכל פעולותיך יש לעדן ולערוך את התוכן והמסר מחדש לדוגמה אם יש תגובה גדולה יותר בnewsletter מצד הקהל יותר מאשר המודעות, עליך להקדיש יותר זמן לעדן ולשפר את התוכן בnewsletter על חשבון המודעות כיוון ששם האפקטיביות גדולה יותר בתגובות הקהל.

כעת לסיום ניתן לשאול מהן מחשבותיך לגבי אסטרטגיות תכנון לוח התוכן שפורטו להנ"ל. האם דחית בעבר ביצוע של תכנון לוח בשל חוסר הבנה וידע בנושא? ובכן, כעת הגיע הזמן לעשות משהו בנידון. הכל באמצעות שלושת הכללים שפורטו למעלה, תוכל להכין תכנית לביצוע בקלי קלות.

 

בהצלחה!

 

 

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה