יונק דבש – Hummingbird אלגוריתם החיפוש החדש של גוגל

גוגל ביצעה שינוי חרישי במעבר לאלגוריתם חדש במנוע החיפוש שלה הנקרא "יונק הדבש"

האם שמתם לב לאחרונה כי התשובות שאתם מקבלים במנוע החיפוש גוגל השתפרו באופן משמעותי. הסיבה לכך היא הכנסת אלגוריתם חיפוש חדש העונה לשם: "יונק הדבש" למערכת גוגל.

את האירוע ציינו מייסדי גוגל לארי וסרגי' גרין, בתוך מוסך שהם שכרו כדי לציין את היסטוריית הקמת החברת גוגל במוסך הראשוני בו עבדו השניים בתחילת הדרך. כמו כן במהלך האירוע הודגמו ביצועי מנוע החיפוש החדש על ידי הכנסת שאילתות וניתוחן על ידי מערכת שאלות השוואה כדי לספק למחפש את התשובה המקיפה ביותר והמועילה ביותר לצרכיו. דוגמא לשימוש זה באה לכדי ביטוי בהכנסת שאילתה כגון :"מה יותר מועיל לי האם שמן זית או חמאה"? המערכת אמורה להתמודד עם שאלה מורכת זו ולהחזיר תשובה תואמת מדף המדבר על נושא זה.

היכולת החדשה והדגמה בכך שמנוע החיפוש מסוגל כעת לקבל שאלות מלאות ולהתמודד איתן במלוא משמועתן שמקום להתמודד כפי שעשה בעבר עם כל מילה בנפרד. כעת המערכת יודעת לספק תשובה רלוונטית מתוך מאגר האינדקס המותאם במלואו לתוכן השאלה ומשמעותה.

למרות הכנסת השיפור במנוע החיפוש לפני כחודש, השפעתו הייתה חיובית ולא ניכרה כל הסתייגות משימושו. לא אובחנו כל קפיצות משמעותיות במיקום מנוע החיפוש ובשימושו, דבר המעיד גם על העתיד, דבר המעיד על הצלחת הכנסת השיפור כיונק הדבש למנוע גוגל.

 כמובן שראוי לציין כי רלוונטיות גבוהה יותר של תוצאות מספקת קרקע מעולה ליכולת לשווק ולמכור באינטרנט, כך ניתן להופיע במיקומים ממוקדים יותר ולהגיע לקהל יעד שכבר מחפש ספציפי מוצר כמו שלך או את המוצר שלך.

גוגל חוגגת 15 שנה ומשדרגת את תוצאות החיפוש עם עדכון אלגוריתם חדש.

זהו ללא ספק השדרוג הגדול ביותר לאלגוריתם מזה 12 שנים משנת 2001 והוא זוכה לכינוי "יונק הדבש". לאור עובדה זו יש לשאול את השאלה האם עבודות קידום האתרים שנערכה בעבר עד כה רלוונטית, או שנדרשת היערכות חדשה לאור השיפור. ניתן לומר שאין סיבה לדאגה שכן מהות קידום האתרים נותרה כבעבר, פירושו הסתמכות על תוכן איכותי ומקורי, וקישורים נכנסים, עדיין יהוו את התמצית של קידום אתרים גם לאחר הכנסת השיפור בדמות יונק הדבש. לא חל שינוי מהותי גם לאחר הכנסת השיפורים הקודמים כעדכון פנדה ופינגווין, כל עוד האתר שלך מספק תוכן איכותי ומקושר לאתרים טובים, יהא עדיין ראוי לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש.

המטרה של גוגל בעדכון אלגוריתם

מטרתה העיקרית של גוגל היא לשפר את תוצאות השאילתה של כל מחפש. כידוע לא תמיד  יכולנו לקבל את התשובה הרצויה בעת החיפוש. כעת בשל השיפור גוגל שואפת להעניק לנו תשובות המתאימות אופטימלית לסוג השאילתה שאנו מחפשים, ללא סטייה לתשובות לא רלוונטיות לחיפוש. זהו אכן מצב אידיאלי לכל מחפש ותקוותה של גוגל לשמר את עצמה ולשמור על מעמדה כמנוע החיפוש הגדול והאמין בעולם.

נכון לעכשיו נראה כי גוגל רק מחדדת שוב את האלגוריתם שלה על מנת להציג תוצאות מדויקות יותר והעדכון האחרון בעצם בא כדי לטפל בשאילתות חיפוש ארוכות יותר מאשר במילים גנריות, כך שאם אתם ממשיכים לספק תוכן מקורי ואיכותי ולא משתמשים בטכניקות קידום פסולות אז אתם יכולים לישון בשקט, מאמצי הקידום שלכם עדיין רלוונטיים ועכשיו רק יותר מתמיד

 

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה