ספורט והמסך הנוסף

אוהדי הספורט השונים תמיד הריעו בעת צפייה במשחק בטלוויזיה,  וקפצו מעל הספה כשהובקע גול, היום, החוויה הפכה לעשירה יותר עם הנגישות למסכי תצוגה אחרים מלבד הטלוויזיה כגון טלפונים ניידים וטאבלטים וכל השאר.

כדי לחקור תופעה זו Google ישבה עם אוהדי ספורט נלהבים ושאלה הרבה שאלות כדי להגיע לתובנה על השימוש הנלווה במסך השני בעת המשחק וכיצד חברות מסחריות עשויות לנצל התנהגות זו לשיווק מוצרים מסחריים.בעת צפייה ברגעים משעממים עוברים הצופים לשימוש במכשירי הסלולר המצויי בתפזורת על השולחן כמעין מטה הפיקוד העליון.

77% מאיתנו צופים בארועים טלוויזיוניים כאשר בנוסף לצפיה אנו עושים שימוש בטלפונים סלולריים ומסכי טאבלט או מחשבים ניידים.

נתון זה דומה גם בעת צפיה בטקס האוסקר. מה שבטוח שבעת צפיה בארוע טלוויזיוני, תמיד מתרחש ארוע גם מעל המסכים הנלווים אליו. החדירה של השימוש בסמארטפונים נראית משמעותית לכשעצמה כאשר הנתונים הבאים מצביעים על כך שבעת צפיה בגביע העולם בשנת 2010, כ18% מנתוני המשחק כגון מידע על משחקים ושחקנים נאגר מתוך הסמארטפונים בעת המשחקים. לעומת זאת נמצא גידול משמעותי בהיקף זה בעת משחקי גביע האלופות 2014  כאשר המספר עלה ל 63% מחיפוש המידע על המשחקים נערכו מעל גבי הסמארטפונים. מה שברור הוא שכעת הצופים מחפשים מידע לא רק בשעות צפיה רגילות אלא גם תוך כדי צפיה במשחק. נתון זה יכול להצביע על פוטנציאל למשווקים לניצול התנהגות זו לשם שיווק מסחרי של מוצריהם. בכל סלון נצפתה התנהגות דומה תוך כדי צפיה בארועי ספורט. הדבר מעיד על הצורך לשתף אחרים בארועים מרגשים, ולהשמיע קול תוך כדי יצירת קשר עם העולם החיצוני החורג מעבר למימדי הטלוויזיה.

המחקר נערך תוך התבוננות בזוג חברים, שניהם אוהדי ספורט אדוקים ולשניהם סמארטפונים אשר נמצאים בפעילות מתמדת. בעת הפסקה במשחק שניהם השתמשו במדיה זו כדי לשדר מסרים לקרובי משפחה וחברים.שניהם מדווחים על כך שהם מסמסים ללא הפוגה ושניהם היו רוצים לראות את תגובת חבריהם בעת הבקעת שער וגם לצפות בעיני האוהדים של הקבוצה הנגדית בעת התרחשות אירוע זה.

שותף אחד היה מעדיף להשתמש במדיה חברתית המוקדשת רק לספורט , משום שאינו יכול לקלל בפייסבוק כיוון שאמו נמצאת שם, ולכן היה מעדיף מדיה חברתית המשוייכת לענפי הספורט בלבד כדי לאפשר לו להתבטא ביתר חופשיות. לגבי הצופה השני החוויה של המשתמש בסלולרי בעת משחק, נועדה ליצור קשר חברתי ולהרגיש את האדרנלין זורם בעת משחק כאשר הקהל כולו מריע גם אם זה כולל קללות. המטרה העיקרית היא לחוות אירוע מרגש עם חברים.

זוג נוסף המתעניין באירוע ספורט הם קרלוס וריטה, אך, בשונה מהזוג הקודם, קרלוס וריטה משתמשים במדיה החברתית ,לא כדי להרגיש את צרחות האוהדים,, אלא לדווח בזמן אמת על נתונים סטטיסטיים של המשחק והשחקנים לאוהדים יריבים ובכך לנגח אותם בעת המשחק. אוהדים רבים אוהבים להשתמש בנתונים סטטיסטיים על קבוצות ושחקנים בזמן אמת, הבעיה הקיימת היא שהטלוויזיה אינה מספקת קליפים ונתונים חוזרים בזמן אמת, דבר שריטה היתה מעוניינת לעשות מעל מסך הטלוויזיה, אך נאלצת להשתמש במדיה החברתית לצורך זה.

זוג נוסף המתעניין בכדורגל אמריקאי הם טים וארוסתו גי'מי. שינהם רואים בחווית הצפיה והשימוש במסכים הנלווים המסופקים על ידי הסמארטפונים כאמצעי להעלאת טיעונים לוגיים לגבי המשחק ונתונים סטטיסטיים המגבים טענות נילוות. גי'מי מדווחת שכל עמיתיה לעבודה הם גברים אוהדי כדורגל, כך שהמידע העצום שהיא אוגרת על קבוצת הכדורגל שלה מאפשר לה לדבר בנוחיות גם עם מנהליה על אירועי כדורגל של קבוצתה במקום עבודתה. עובדה זו מדגישה את היכולת החברתית ליצור קשרים בעת דיון על אירועי כדורגל וספורט משותפים. כאשר אנו מאזינים לטים וגי'מי , אנו מבינים שמכשיר המסך השני כגון סמארטפונים וטאבלטים מאפשרים יצירת קשר חברתי, אך בעיקר מקום לעשיית "שיעורי הבית", של הזוג, בכל הנוגע למציאת מידע עדכני ברשת בסוגיות הספורט שלהם.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה