עסקים קטנים רואים החזרים גדולים יותר על קידום במדיה החברתית מאשר על PPC.

לקראת תערוכת IRX 2013, העוסקת בקמעונאות אינטרנטית, ליקטנו עבורכם כמה מהדברים הבולטים אשר עומדים להיות מוצגים באירוע –

לאחרונה התפרסם סקר לפיו שיווק באמצעות רשתות חברתיות מהווה מפתח להצלחה עבור עסקים קטנים.

עסקים אינטרנטיים קטנים אשר ממקדים את המאמצים השיווקיים שלהם בשיטת Pay Par Click (PPC) מדווחים על ירידה ברווחים. לפי Sage Pay, קידום תנועה באתר באמצעות PCC מניב פחות עסקאות מאשר השקעה במדיות חברתיות ובאופטימיזציה של האתר לצורך המרה למכירות.

שנת 2012 התאפיינה בניתוב מרבית התקציב השיווקי לקידום באמצעות PPC, עם זאת נמצא שהעסקים המצליחים ביותר הקצו פחות משאבים ל PPC (27%) בהשוואה למתחריהם אשר השקיעו 8% יותר (35%). מנגד, השקעה בלקוחות פוטנציאליים באמצעות רשתות חברתיות התבררה כמשתלמת יותר; חברות אשר דיווחו על רווחיות גבוהה יותר הקצו 25% מהתקציב השיווקי שלהן על קידום ברשתות החברתיות, זאת לעומת חברות שהשקיעו 19% והשיגו תוצאות פחות טובות. בנוסף מספר מסחרר של חברות (73%) השקיעו בשיפור התאמת האתר שלהן למסחר באמצעות מכשירים סלולרים, תוך השקעה הולכת וגוברת בפיתוח אפליקציות ואופטימיזציה של האתר.

מנכ"ל חברת Sage Pay, סיימון בלאק אמר כי השילוב בין התחרותיות הגבוהה השוררת בשוק והתוצאות מאכזבות חודש ינואר מוכיחות עד כמה חשובה היכולת להמיר כל מגע עם לקוח פוטנציאלי למכירה.

מהמחקר שלנו עולה שעסקים רווחיים יותר מוציאים ערוצים אלטרנטיביים להזרים תנועה לאתריהם באמצעות המדיות החברתיות ואופטימיזציה של אפליקציות. לאור העובדה 28% מהעסקים הקטנים מדווחים שרוב הפסדי העסקאות מתרחשים בשלבי התשלום, השקעה בערוצים חדשים שישפרו את כל שלבי המסע הצרכני באתר הינה חיונית.

העסקים האינטרנטיים המצליחים ביותר הם אלו אשר משקיעים הן במשיכת הלקוחות לאתר והן בהמרתם ללקוחות משלמים. 31% מהעסקים רואים בהצעות כמקדם החשוב ביותר לצורך המרה למכירות, הצעת מגוון דרכים לתשלום נתפס כמקדם השני בחשיבותו (18%) ולאחר מכן משלוח מהיר (14%) ומינימום דפים לסגירת עסקה (12%).

מהמחקר עולה שהוצאות השיווק של עסקים אלקטרוניים קטנים נע בין 1% ל 10% מהתשואה שמתקבלת כתוצאה מכך. הנקודה המעניינת היא ש 20% בלבד מהחברות המציגות הצלחה דומה מוציאות יותר על שיווק (20%-10%). נתון זה מראה שהגדלת ההוצאות והצלחה בשיווק אינן בהכרח הולכות יד ביד.

בלאק הוסיף ואמר ששילוב בין הבנה נכונה של הגורמים האלמנטריים וניתוב נכון של השקעה בשיווק רב ערוצי הוא מפתח להצלחת העסק. גודלן של ההוצאות השיווקיות אינו הדבר העיקרי אלא מציאת דרכים חדשות להגיע ללקוחות, ולגרום למסע שלהם באתר עד לנקודת המכירה להיות חלק ככל שניתן.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה