שאלות ותשובות על "יונק דבש" Hummingbird – אלגוריתם החיפוש החדש של גוגל

לגוגל יש אלגוריתם חדש למנוע החיפוש והוא נקרא "יונק דבש". מנוע החיפוש כידוע משתמש במערכת כדי למיין את כל המידע הידוע בעת הכנסת שאילתה וחוזר עם תשובות רלוונטיות.

זה מה שאנחנו יודעים עד כה על האלגוריתם החדש:

מה זה "אלגוריתם חיפוש"?

זהו מונח טכני המבטא אתת יכולת מנוע החיפוש גוגל לעבור על מיליארדי דפי אינטרנט כדי להביא לך את המידע הרלוונטי לבקשתך בנושא המבוקש.

מה זה "יונק דבש"?

זהו שמו של אלגוריתם חדש שגוגל יצרה כדי להביא תוצאות טובות ומדויקות יותר במנוע החיפוש.

האם האלגוריתם הקודם PageRank מת?

לא! המדובר במרכיב אחד מתוך למעלה ממאתיים מרכיבים הכוללים מנוע חיפוש ואשר גוגל משמשת ביונק דבש כדי למצוא עד כמה קישורים חשובים מקושרים לאותו דף, וכן עד כמה איכות הדף הנמדדת בכמות המילים האיכותיות הנמצאות בו כדי ומידת השימוש בהן כדי להביא לתוצאת תשובה אופטימלית עבור המשתמש.

למה זה נקרא יונק דבש?

גוגל בחרה בשם זה כדי לסמל דיוק ומהירות.

מתי החל השימוש ביונק הדבש? האם היום?

גוגל החלה להשתמש ביונק הדבש מזה כחודש אך הכריזה עליו רשמית היום.

מה זה אומר שיונק הדבש כבר נמצא בשימוש?

נוכל לתאר זאת כמכונית ישנה משנות החמישים. אמנם יש לה מנוע אך ללא שיפורים מתקדמים כהזרקת דלק וכדומה. לכן הכנסת אלגוריתם יונק הדבש הוא כאמור שיפור ניכר ביעילות המנוע וביצועיו, ללא הבדל בעת השימוש במנוע החיפוש הקודם ששופר למעשה.

מתי היתה הפעם האחרונה שבה גוגל שינתה את אלגוריתם החיפוש?

גוגל שיפרה את מנוע החיפוש בפעם האחרונה תחת השם עדכון קפאין. היה זה שינוי בעיקר ביכולת חיפוש המידע וקיבולתו ללא שיפור ביכולת המיון בפועל. לדברי אמית סינגל מנהל מנוע החיפוש גוגל, הפעם המשמעותית האחרונה בה חל שינוי מהותי במנוע החיפוש הוא בשנת 2001 בה הצטרף לראשונה לגוגל, בעת זו שינוי האלגוריתם היווה פריצת דרך משמעותית אחרונה לחברה.

מה לגבי עדכונים קודמים כגול פינגווין ופנדה?

עדכונים אלו בעבר היוו שינויים קטנים כגון החלפת פילטר באוטו או חידוש משאבת דלק, ואולם לא נעשה מאז שינוי רדיקלי ומהפיכה מהיסוד של מנוע החיפוש עד להכנסת יונק הדבש כהחלפה משמעותית של מנוע החיפוש ודרכי פעולתו.

האם המנוע החדש משתמש בחלקים ישנים?

התשובה לכך היא כן ולא, אמנם המנוע החדש משתמש בחלקים ישנים שפעילותם מעולה ללא תקלות אף במקביל הוכנסו שינויים בגורמים אחרים המהווים שיפור למנוע.

באיזה סוג של פעילות חדשה עשוי מנוע ינוק הדבש לעזור?

לדוגמא בשימוש של חיפוש שיחה שמשמעותו יכולת לבצע חיפוש תוך כדי ניהול שיחה בנידון, דבר העשוי להיות שימושי יותר.

מנועי חיפוש קודמים עשויים להביא תשובה לשאילתה:היכן המקום הקרוב ביותר בו אוכל לקנות אייפון 5S?מנוע חיפוש קודם, היה מחפש עבור כל מילה את הדף המתאים לה, כלומר פירוק מילה במילה. כך ניתן היה להציג תוצאות ללא משמעות ביניהן, כגון התייחסות למילה "לקנות" כאל פניה לעסק של טיט ולבנים, או במילה השנייה של אייפון כאל התייחסות למכשיר אלקטרוני חשמלי מסוים. כעת עם הכנסת אלגוריתם יונק הדבש המטרה היא להבין את המשמעות מאחורי מילות החיפוש ולהביא דפי מידע המכילים את כל הביטויים בהקשרים מחוברים יחדיו לשם מציאת מידע אופטימלי ומדויק.

המטרה של ינק הדבש היא להבין משמעויות של מילות חיפוש באופן כוללני המקושר יחדיו כדי להביא תוצאה ברת משמעות של כל המילים יחדיו ולא בהכרח על ידי פירוקן ללא קשר ביניהן.

חשבתי שגוגל משתמשת כבר בשיחת חיפוש?

היא משתמשת באופן יעיל כמו בהכנסת גרף המידע במנוע כרום, אך כיום היעילות שופרה כדי להביא תוצאות מעבר לגרף המידע שאוגר תשובות אלא שימוש בטכנולוגיית המשמעות בנוסף לגרף המידע להביא תוצאות מתוך מיליארדי דפים לתשובה מדויקת ונכונה יותר.

האם זה באמת עובד האם יש לגוגל דוגמאות לשימוש של לפני או אחרי הכנסת יונק הדבש?

לגוגל יש הערכות מבוססות שיונק הדבש משפר את המערכת ובצידה דוגמאות לשיפור בתשובות לשאילתות במנוע החיפוש המשופר, לפני ואחרי הכנסת יונק הדבש לפעולה.

חיפוש קודם של מידע כגון אפשרות לשלם חשבונות באמצעות בנק כזה או אחר היה מניב תוצאות של שם הבנק, אך בעת גם תוצאות של דף תשלום החשבונות באמצעות בנק זה. כלומר, חל שיפור בהקשרים של המשמעויות של מילות החיפוש.

דוגמא נוספת היא לחיפוש קודם של כמות הקלוריות בתוך כל משולש פיצה האט, עשוי היה להניב תוצאות שונות של מידת קלוריות למשולש פיצה מדפים שונים. כעת עם הכנסת מנוע החיפוש עם אלגוריתם יונק הדבש, המערכת תפנה אותך ישירות לדף פיצה האט בו מדובר ישירות על כמות הקלוריות בכל משולש פיצה שלהם ללא הסתמכות על אתרים אחרים שאינם מוסמכים להעניק תשובה מוסמכת בעניין זה.

האם מהלך ישיר זה עשוי להזיק לפעילות מנוע החיפוש גוגל או לשיווק ומכירות של אתר ברשת?

התשובה היא לא, כיוון שלא היינו עדים לתלונות צרכנים בהקשר לתוצאות החיפוש הישירות המתקבלות באמצעות יונק הדבש.

האם זה אומר כי קידום אתרים ימות בקרוב?

השיפור אינו מכריז על מותה של תעשיית קידום האתרים SEO , מכיוון שעדיין ידרשו מילות איכות לקידום האתר. יונק הדבש אינו מבטל את הצורך בכך, אלא פשוט מארגן מידע בצורה אחרת מבלי לבטל את הצורך בקידום האתר באמצעות מילות איכות וSEO אופטימלי.

האם הכנסת ינוק הדבש לא איבדה גוגל מכמות התנועה אליה?

בפירוש לא, מכיוון שהשינוי נכנס מלפני כחודש ומאז לא חלה הרעה הכמות התנועה, שכן אם היה שיווי לרעה, היינו מרגישים בכך בטווח הקצר לאחר הכנסת השינוי.

איך אתה יודע את כל זה בוודאות?

את המידע לביצועי גוגל איתרנו משני המנהלים הבכירים בגוגל Amit Singhal and Ben Gomes המעידים על ביצועי המערכת החדשה ותוצאותיה. לכן, המידע בעקבות שיחת המידע מועילה וכך נמשיך ללסקר ולהציג תובנות גם בעתיד בעת חקר ביצועי המערכת של יונק הדבש על מנת לשפר את יכולת השיווק והמכירות באמצעות האינטרנט.

זאת ועוד מונח נוסף המקביל ליכולת החדשה שיונק הדבש מביאה הוא "חיפוש ישות", מושג שיוצג בהרחבה בעת כנס השיווק המכונס בשבוע הבא בניו יורק ומוקדש גם ליכולת הבנת משמעות המילים מעבר לסמנטיקה שלהן בעת שלב "החיפוש הסמנטי" המבוצע במנועי חיפוש. ניתן לקבל מידע נוסף על כנס זה באתר גוגל.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה