שיווק B2B, תוצאות מחקר חדש שהתפרסם, אמוציונלי מביס קידום רגיל ביחס של 2 ל1

שיווק יעיל מופעל על ידי כלל הזהב: נהג באחרים כפי שהיית רוצה שינהגו בך ("ואהבת לרעך כמוך"). אף אחד לא רוצה באמת שיטרידו אותו באמצעות שיחה בעת ארוחה, או אימייל לא רצוי או באנרים שמסתירים כתבה שאתה מתכוון לקרוא. מותגים אמורים להתקשר לצרכן בצורה אנושית יותר,אישית ואמוציונלית.וכעת יש לנו הוכחות לכך.

 

במחקר אחרון בסוגיית שיווק B2B נקבע כי 57% מתהליך העסקה מתבצע לפני שהצרכן משוחח עם הספק.

במחקר האחרון שנערך נשאלו כ3,000 קונים B2B 70 משווקים ו15 אקדמאים על האמירה משיווק מקצועי לשיווק רגשי.

86% מהקונים דרך B2B סבורים כי כל המשווקים למעשה מוכרים אותו הדבר.נשמע מפתיע, ויתר על כן משווקים היוצרים קשר רגשי עם הלקוח נהנים מיחס של 2 ל1במכירות ללקוח ביחס לשיווק עסקי רגיל ופונקציונלי בלבד.

מותגי B2B עובדים. דוגמא לכך היא ש60% מהצרכנים הרגילים למותגים בעלי יחוס גבוה מוכנים לשקול רכישת מותגים בעלי יחוס נמוך יותר ואף להוסיף פרמיה על הקניה.

בעולם התעשייתי של צרכני B2B כ86% מהצרכנים סבורים כי אין הבדל בשיווק ממוקד וייחודי לבין שאר המשווקים כיוון שתפיסתם בעיני הצרכן נראות זהות לחלוטין, ומייתר את ההחלטה לשלם יותר על מוצר מקודם יותר.

 

קידום עסקי ומקצועי בלבד מביא לגדול של 21% במכירות בעוד שקידום רגשי אמוציונלי מביא לגדול של 42% במכירות. כאמור יחס של 2ל1 לטובת הקדום הרגשי המופנה לצרכיו הרגשיים של הלקוח.

צרכנים מרגישים אחריות וקשר עמוק יותר בעולם הB2B  זאת משום האחריות הנילוות לרכישה.

לדוגמא אתה לא תפוטר מעבודתך אם תרכוש המבורגר במקדונלדס. אך אתה עלול להיות מפוטר אם תרכוש ברשת את הראוטר הלא נכון עבור החברה. קונים פוטנציאלים המשתלבים עם צפיה בסרטי וידאו וסרטי שיווק ,סיכויים להפוך לצרכנים נאמנים גדול יותר.

 

איך להפוך שיווק B2B לאישי

יש להבין את מצבו הנפשי של הלקוח והאמוציות המניעות אותו. לשם כך יש לשים לב למסרים לא ורבליים ולהתנהגות גוף לא מודעת של הצרכן וללמוד להשפיע עליו בדרכים אלו ,יותר מאשר שיווק לכשעצמו.

כדי ליצור ערך אישי ופרטי של הצרכן למוצר מוטב לעצב את ז'רגון השיווק של המשווק סביב מילות מפתח של הצרכן והצורה בה הוא מתבטא, וכך לנסח מודעות הקרובות אמוציונלית לצרכיו הנפשיים של הלקוח.

המשווק אמור להניע את הצרכן במסר שאומר שאי פעילות קשה יותר מאשר קבלת החלטה על פעילות רכישה בפועל.

ניתן לחנך צרכנים על צרכים חדשים לעסק שלהם ובכך לנתב אותם לקניה מבודלת על פי סט המוצרים המבודל של המשווק האמור להתאים עצמו לכל לקוח ולקוח.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה