שימור לקוחות בשנת 2013 – אתגרים ומגמות

הצרכן הינו המפתח להצלחה של כל עסק קמעונאי. המדיה החברתית והסלולרית יוצרת הזדמנות למוכר הקמעונאי לתקשר עם הלקוחות באופן אישי יותר. בשנה הקרובה, אשר תתאפיין בהמשך התפשטות השיווק הרב ערוצי (Multi Channel Marketing), מציאת דרכים חדשות בעזרתן ניתן לבנות נאמנות למותג ויצירת מערכת אשר מתפקדת כמקשה אחת תהווה מפתח להצלחה.

בכדי להתפתח, על תעשיית הסחר האלקטרוני לשפר את חוויה הקנייה האינטרנטית. לשם כך יש ליצור פרסומות אישיות יותר והצעות אשר יעזרו לשפר את הביטחון בצרכנות הסלולרית. בנוסף יש לפתח את המדיות החברתיות  לפלטפורמה צרכנית חווייתית בעזרתה הצרכנים מקבלים המלצות אחד מהשני ולבסוף קונים.

חברת רקוטן סימנה שש מגמות עיקריות אשר לדעתה יתרמו לגידול תעשיית הסחר האלקטרוני בשנת 2013.

יצירת מגע אישי לצורך בניית נאמנות

בקמעונאות, כמו בכל ענף, ישנם דברים שלא השתנו במהלך השנים; הסוד להצלחה היה ונשאר שימור הלקוח כך שיחזור לקנות מהמותג ושימליץ עליו לחבריו. כיום המדיות החברתיות מאפשרות לקמעונאים ליצור דיאלוג עם אוהדי המותג ואף עם חבריהם. עם זאת כאשר מדובר בניסיון להחזיר את ההשקעה הכרוכה ביצירת נאמנות, מילת המפתח לשנת 2013 תהיה מעורבות צרכנית. בשורה התחתונה הדבר שיעשה את ההבדל בעבור מותג אינו מספר הצרכנים אשר אוהדים אותו אלא כמות הבאז שהם יוצרים.

curated commerce –  צרכנות חברתית

בקבלת חוות דעת שנייה לפני הרכישה אין כל חדש, עם זאת כיום במקום לקחת חבר הלקוח נעזר במדיה החברתית כולה לפני ביצוע רכישה. אתרים כגון pinterest ו fancy, אשר מאפשרים ללקוחות ליצור אוספים מהמוצרים האהובים אליהם אותם הם יכולים לחלוק עם חברים, הופכים במהרה למדיות פופולריות. מגמות אלו מחזקות את הצורך בצרכנות בעלת ביטוי אישי באופן בו יותר ויותר צרכנים מעוניינים לחלוק את הבחירות האישיות שלהם עם אחרים. על הקמעונאי להתחשב במגמה זאת שכן צפויה להיות לה השפעה רבה על אופן קבלת ההחלטות הצרכניות בשנת 2013.

שינוי אופן התשלום

לצד התפתחות העסקאות הסלולריות, NFC (Near Field Communication) ושיטות תשלום ללא מגע , מבחר דרכי התשלום המוצעות מתפתח ללא הרף ומשנה באופן דרמטי את דרכי התשלום בקניות מקוונות. שירותים כגון PayPal וה I Tunes של אפל כבר החלו לבסס את אפשרויות התשלום דרך המכשיר הסלולרי. השלב הבא יהיה שירותים אשר מציעים למוכרים את היכולת לקבל תשלומים באשראי בעזרת המכשיר הסלולרי האישי והתקן חיצוני פשוט בלבד. בשנים הקרובות שיטות תשלום חדשות אשר מאפשרות חופש פעולה רחב יהיו חשובות ביותר לסוחרים מכל הסוגים והגדלים.

עלייתו של הקמעונאי המתמחה

בין אם מדובר בלבנים וטיח או בעולם האינטרנט, השנים האחרונות מתאפיינות בחיפוש צרכני אחר הקמעונאי המתמחה בפרטים ואשר מציע שירות אישי. מאופנה ותכשיטים ועד ציוד לצילום הלקוח המודרני הולך ומתרחק מהסוחר הסיטונאי ועובר אל סוחרים קמעונאים המתמחים בטווח מסוים של מוצרים.

התרחבות השימוש בהמחשה בעזרת סרטוני וידאו

אחת הסיבות שהמסחר האלטרוני המעיט בשימוש בעזרי וידאו בשנים עברו היתה ההשפעה השלילית על מהירות פעולת האתר. אף על פי שבעיה זאת עדיין מדאיגה רבים, רשתות האינטרנט הופכות מהירות יותר עם כל שנה שעוברת ולכן קמעונאים הולכים ומושפעים פחות מרוחב הפס. הדבר ניכר בשימוש ההולך וגובר בתוכן עשיר של גרפיקה כבדה וסרטי וידאו. אי לכך אנו צופים עליה בשימוש בסקירות וידאו מפורטות של מוצרים שונים באתרים הקמעונאים.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה