ככל שזה נראה נפלא כאשר חברות קופצות לעגלת תוכן בשיווק B2B, הרי שרובן למעשה תיאבקנה קשות לקבלת תוצאות עסקיות משמעותיות. הסיבה לכך היא חוסר יכולת ליצור תוכן שמניע לפעולה ובקיצור "מה יוצא לי מיזה" .גישה פזיזה מידי לא תעזור, יש לדעת ליצור אסטרטגיה המבוססת על קונספט,תכנון והערכת המאמצים בבואך על מנת ליצור תוכן משמעותי לקורא ולמעשה ליצור מעורבות.
יצירת אסטרטגיית שיווק תוכן אפקטיבית היא משימה לא קלה. אך, כדאי להכיר את רכיבי האסטרטגיה כצעד מועיל ראשון בכיוון הנכון.
1. מיקוד, מיקוד ועוד פעם מיקוד.
המפתח לשיווק אפקטיבי הוא להיות ממוקד באופן חד ביותר. אינך יכול לשווק הכל לכל בני האדם בבת אחת. לכן יש צורך להתמקד כדי לתפוס בתוך פלח שוק את הלקוח הטוב ביותר שלך. ואז להפוך אותו למטרה להיות הקונה הפוטנציאלי הטוב ביותר.
2. הבנה מעמיקה של קונטקסט.
אין זה משנה מיהו לקוח היעד שלך, לא יהיה זה אפשרי ליצר תוכן משמעותי עבורו מבלי לדעת ולהכיר את הלקוח וצרכיו. להכיר את מסלול הרכישה שלו, את הפרטים החשובים לו באמת. עליך להבין את מסלול הרכישה שלו כך שבכל נקודת זמן תוכל לנווט אותו לצינור ההמרה המוצלחת של מסלול הקניה.
כדי ליצור תוכן הרלוונטי ללקוח יד לדעת תחילה:
- המוטיבציה שלהם, נקודות התורפה ותפקודם בתהליך הקניה
- היכן בהמשך מסלול הקניה הם עלולים להיתקע
- איזו עזרה ומידע תוכל לספק ללקוח כדי לשחרר אותו להמשיך במסלול הקניה
דרך טובה נוספת להבנת הלקוח היא יצירת אישיות לקוח מדומה כך, שתוכל לאגור מידע באמצעות סקרים. אין לחשוש מיצירת פניה ישירה ללקוח ולמידה של מסלול הקניה שלו, כדי ליצור פרופיל נאמן לשם יצירת תוכן ראוי עבורו באתר.
במקביל יש ליצור אסטרטגיית מדידה וניתוח ביצועים שלמעשה תספק את התמונה המלאה של מבקר שנכנס אצלכם לאתר, מהיכן הגיע, היכן טייל באתר וכמה זמן, ואולי הכי חשוב מהיכן נטש ולאן. המידע הזה זמין וניתן לקבל אותו מאיש מקצוע המתמחה במדידה וניתוח ביצועים.
הכלי המקובל ביותר בעולם הוא Google Analytics
3. מטרות ויעדים ברורים להמרה.
ברגע שלמדת את הלקוח צרכיו ומניעיו תוכל לתכנן כיצד לנווט את דרכם לאחר קריאת התוכן הממוקד והמיועד שהכנת להם בהמשך מסלול הקניה.
כל מהלך של פעולה מצידך אמור להניע לפעולה סופית להמרה. ההמלצה היא ליצור מטרות המרה משניות במימדים קטנים יותר וכך יהוו כאבן בוחן ליעילות התוכן באתר לקידומו של הלקוח לקראת קניה אפשרית.
חלק מתכניות ההמרה המשניות יכולות להיות קריאות לפעולה כגון פתיחת תיבת מייל או ביקור באתר האינטרנט ושם ניתן לשכנע להוריד קובץ מהאתר ומסירת המוצר הנמכר לניסיון זמני ללא תשלום. אמצעים אלו מהווים אבן בוחן ליעילות הבקרה הנובעת מפעילות ההמרה.
4. נקודות מפגש ראויות.
בסיס נוסף באסטרטגיית השיווק הוא כיצד ליצור קשר ראשוני עם הלקוח הפוטנציאלי ולהכיר לו את תוכן המוצר שהכנת עבורו. לשם כך ניתן להשתמש לדוגמה באמצעים הבאים טלפון,אימייל,טקסטים או ציוצים .
מהצד השני הלקוח עשוי ליצור קשר ראשוני באמצעות חיפוש באינטרנט, פורומים הממליצים, או פרסומות.
אפשר ליצור קשר גם באמצעות קשר שלישי כגון חברים לעבודה, מכרים, קונים לשעבר, או אנליסטים בתעשייה.
בכל דרך שתבחר זכור תמיד את הטיפים הבאים:
- זכור תמיד את הקונה והקונטקסט שהוא נמצא בו כאשר אתה בא לבחור דרך התקשרות עמו.
- יסוד הקשר עם הלקוח חייב להיות אפקטיבי בכל דרכי ההמרה שיצרת כדי להביא לתוצאות.
- אמצעי קשר זולים יותר נמצאו לעתים אפקטיביים יותר מאשר אמצעי קשר יקרים יותר.
- מכיוון שהעדפותיו של הלקוח עשויות להשתנות לדרכי קשר שונים, עליך לבחור בכל אמצעי הקשר הרלוונטיים,תכניות ונקודות השקה כדי להגיע אליו.
- ככל שתתאמץ פחות כדי ליצור קשר עם הלקוח כך ייטב לך.
מציאת הדרכים ליצור קשר עם הלקוח חשובים לא פחות מיצירת תוכן משמעותי עבורו באסטרטגיית השיווק.
5. תהליך המיזוג.
הדבר הבא שעליך לעשות הוא לבחון את האפשרות למזג את כל היסודות יחדיו. איך למזג את התוכן שיצרת עם מטרות ההמרה. מצאתי שהדרך היעילה ביותר היא לבנות טבלה אשר מאפשרת לתכנן ולהוציא לפועל קמפיינים ולהניע המרות מוצלחות שיעניקו לעסק שלך את המיקוד שהוא זקוק לו. טבלה שניתן למצא בה תוכן ומטרות.
6. היכולת למדוד.
הבעיה הבאה שנוצרה מאתגרת את כל תורת השיווק B2B והיא כיצד ליצור תוכן מספיק דיו כדי לספק מידי פעם מחדש את דרישות הלקוח לתוכן מעניין ומקורי. הדרך הטובה ביותר היא למחזר חומר כלומר לארוז אותו מחדש במסגרת אחרת.
ניתן לשווק מחדש ספרים אלקטרוניים מאמרים ארוכים וכדומה לתקצירים שלהם בנוסח מקוצר שלהם כגון כתבות ובלוגים מקוצרים. כך תוכל ליצור יעד חדש לחומר מיושן יותר.
אם החברה שלך מתמחה במסרים מקוצרים, ניתן לערוך את כל החומר המקוצר לכדי יצירה ארוכה וערוכה כמקור חדש למידע שהחברה מציגה. זהו שוב הליך אחר למחזור מידע.
אם יש חומר שהקוראים שלו מתלהבים כל פעם מחדש ממנו, אפשר למחזר את החומר ולנצל את התלהבות הקהל כדי ליצור רצף של כתבות המשכיות לאותו תוכן אהוב.
אם אסטרטגיית התוכן השיווקי של חברתך מכיל את ששת היסודות הנ"ל. מיקום החברה יהיה טוב יותר ביצירת ערך עסקי גבוה לחברה שלך.