אילו טקטיקות מפתח מתאימות לאסטרטגיית השיווק שלנו?
אילו טקטיקות שיווק עובדות אצל המתחרים שלנו ובאיזו מידת הצלחה?
היכן למקד את הפוקוס העסקי שלנו?
תוך כדי עבודה משולבת עם חברות B2B גלובליות,הצוות השיווקי שלנו מכיר היטב את היתרונות וחסרונות של תכניות ליצירת לידים. אנו פועלים בהידוק יחד עם חברות שיווק B2B כדי לייצר ולקדם אסטרטגיית שיווק התואמת את צרכי המכירות של החברות השונות. הכרת אסטרטגיות השיווק המובילות עשויות לסייע לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלך.
בעוד שאסטרטגיות השיווק של החברות השונות משתנות בהתאם לסוג המוצר והתעשייה, ניתן לזהות בכל זאת קו מקשר בין התעשיות. היכולת לשלב מספר תכניות שיווק התואמות את צרכי משפך המכירות ויצירת לידים בעלות נמוכה יחסית, תורמת להערכה נכונה של יעילות מערכת השיווק און ליין של החברות השונות.
להלן מספר מגמות במערכת שיווק של חברות B2B:
היתוך של מספר חברות בעלות אסטרטגיות שיווק שונות. האתגר הוא לשלב בין אסטרטגיות שיווק שונות, תוך כדי למידה ואבחון של משפך המכירות וכן עלות לידים הנמוכה.
בבדיקה מתואמת של מספר תכניות אלו, ניתן לעדן או להתאים או להרחיב את אסטרטגיית השיווק שלך, בהתאם לצרכים הספיציפיים של חברתך.
במקומות רבים אנו צופים כי טקטיקות יצירת תוכן שיווקי מחליף בהדרגה את תפקיד ה seo. עליך לתמוך בזרם הכנסות בלידים על ידי תמיכה מלאה במעגל המכירות, ולהכיר בעובדה כי בחברות רבות אכן, המהלך של החלפת קידום אתרים ביצירת תוכן שיווקי יעיל הפך לעובדה קיימת.
תהליך השיווק של חברות B2B מכיר בהדרגה בעובדה כי תהליכי הקניה של מוצרים ברשת הופכים בידי הצרכנים למהלך מורכב יותר, כאשר כושר ההחלטה של הצרכן עובר לידיו עם פחות השפעה של מהלכי קידום מכירות מיושנים. כיום הצרכן הממוצע עורך מחקר שיווקי בטרם החלטת הקניה והוא מושפע מבדיקת הצעות אחרות ברשת, מתוכן שיווקי, ומהרשתות החברתיות המשפיעות של שיקול דעתו. זאת לעומת טרנדים אחרים שנחלשים בהשפעתם בהדרגה, כגון קידום אתרים,פרסום אגרסיבי, שיווק בהודעות מייל,כנסי מכירות וכדומה.
על ידי יצירת כור היתוך של שותפים לאסטרטגיית השיווק ניתן למקד צוות של אנשים ורעיונות לשם אופטימיזציה מוגברת של לידים איכותיים וכן הגברת מודעות למוצר הנמכר, תוך כדי שימת דגש על השגת מטרותיה העסקיות של החברה.
כאשר אנו צופים בצוות קידום או סיעור מוחות בפעולה, אנו צופים בשימוש במספר טקטיקות להשגת מטרת קידום המכירות, ומגיעים להכרה כי מגוון שיטות ואסטרטגיות לשיווק הן המפתח הטוב ביותר להשגת לידים בעלות נמוכה, משנה את חוזר המותג ומגבירה את מכירתו ברשת.
נשאלת השאלה האם אסטרטגיות השיווק העדכניות באמת מגיעות לתוצאות המיוחלות? אנו יודעים מערכת קידום האתרים הוותיקה אכן יעילה בקידום המכירות תוך כדי עלות נמוכה, אך אינן יעילות בהפקת רווחים לאורך כל רבעון.לעומתם הגברת הצורך בשימוש ברשתות חברתיות ובתוכן שיווקי מצריך מעקב עדכני ושימת לב תמידית על תוצאות השיווק החדיש.חברות אחרות מכירות בעובדה כי שיטות כמו pay per click עדיין מהוות חלק נכבד מאסטרטגיית קידום מכירות וכן גם שימוש בכנסי מכירות פיזיים בשטח, מועיל לחברות מסוימות בקידום תודעת המותג שלהם בשוק.
ישנה סיבה מוכחת לכך שאנו צופים במערכת קידום מכירות מיושנות כפחות אפקטיביות מאשר שימוש בתוכן שיווקי נכון. מערכת קידום אתרים כגון seo, בהיבטים מסויימים הגיעה למיצוי מבחינת יעילות השיווקים שלה. כיום ישנה שימת לב מרובה יותר לתוכן האתר ותוכן איכותי בעיקר של אתרי מכירות, מאשר לעסוק בקידום מילות מפתח מיושנות.
לסיכום ניתן לסכם שכיום הצרכן הממוצע מתקדם יותר ועושה שימוש במחקר מקדים בטרם קניה ומתייעץ עם גורמים מוסמכים יותר לפני קבלת החלטה על רכישת מוצר. בעידן שבו מערכת התוכן מפוצצת במידע וכן גודש של מדיה חברתית מאפשרת למקדם המכירות העדכני להתאים עצמו לצרכי העידן המשתנה לפני עיניו. כיום ניתן להשתמש במדיה החברתית ותוכן רלוונטי ואיכותי של אתרי המכירות בכדי לספק תוכן חינוכי ולימודי, לשתף פתרונות לצריכה נבונה ברשת, ובכך חברות יכולות למשוך קהל צרכנים פוטנציאלי לתוך צינור המכירות שלהן.