כשאנחנו מדמיינים את התחלת עונת החגים, אנחנו רואים קונים עומדים בתור לפנות בוקר על מנת להשתתפף במבצעי בלאק פריידיי או ממהרים לחנויות בימים שלפני ה- 25 בדצמבר.
עונת הקניות השנה עשויות להיות שונות לגמרי.
לדוגמה, יותר משליש מהקונים האמריקאים שבדרך כלל קונים בחנות פיזית בבלאק פריידי אומרים שהם לא יעשו זאת השנה. (נתונים שהתקבלו מסקר שערכה Google ביוני 20 ) ומחצית מהקונים בארה"ב אומרים שהמגיפה תשפיע על האופן בו הם יקנו לחגים השנה.
תופעה זו מאתגרת את הקמעונאים, כל ההיבטים של התכנון משתנים מקצה לקצה, השנה התנהגות הצרכנים לא תהיה כפי שהיו בדרך כלל,
בתקופה שרבים זקוקים מאוד לעונה מוצלחת. עונת החגים הזו תעסוק במי שיכול להגיב הכי מהר במקום
מסקנות וממצאים
אנשים יקנו באינטרנט הרבה יותר!
בשנה שעברה 78% מהצרכנים האינטרנטיים בארה"ב השתמשו בשלושה ערוצים או יותר בכדי לבצע את קניות בתקופת החגים.
ו- 58% מהרכישות שדווחו בוצעו באופן מקוון.
השנה אנו צופים כי המספרים הללו יגדלו, מכיוון שכמעט 75% מהקונים בארה"ב שמתכננים לעשות קניות בעונה זו אמרו כי הם יקנו באינטרנט יותר ממה שעשו בעונות הקודמות. מספר דומה אמר כי הם יחפשו אחר מתנה רעיונות ברשת ולא בחנות.
קמעונאים צריכים להבטיח שאסטרטגיות דיגיטליות יותאמו במהירות על מנת לפגוש לקוחות היכן ומתי שהם מרגישים בנוח
קריטי שקמעונאי יהיה נגיש ברשת ויכינו את בנכסים הדיגיטליים לעונה
להלן מספר היבים מרכזיים שיכינו טוב יותר לעונת החגים הנוכית
1. ביצוע אופטימיזציה למהירות האתר כמו:
- חיסת תמונות מבלי להתפשר על איכות ויזואלית
- אפשר דחיסת טקסט על מנת לצמצם את גודל הרשת של משאבי טקסט
- הסרה של תוספים שלא בשימוש
- התאמה של קודי צד ג' שמוטנעים בקוד האתר
באופן עקרוני חשוב לבדוק באופן קבוע את מהירות האתר באמצעות כלים כמו:
2. חווית רכישה מהירה
76% ממשתמשי הניידים נוטים לרכוש מחברות שהאתרים או האפליקציות הסלולריות שלהם מאפשרות להם לבצע רכישות במהירות
וודאו שמערכת התשלומים מהירה ולא דורשת מאמץ מיוחד מהגולשים,
זהו דרכים לשלב שיפורי התאמה אישית, כגון מידע על קניות או פריטים שנחקרו לאחרונה.
בקיצור, הטכנולוגיה המוצגת ומאחורי הקלעים צריכה לספק את החוויה הטובה ביותר שאפשר.
במקרים רבין רצוי לעשות חשיבה להתממשק עם מערכות צד ג' מתקדמות כמו paypal המתמחות בתהליכי רכישה מהירה.
3. שימוש בטכנולוגיה לשירות לקוחות טוב יותר
אנחנו מוצאים כי שירות לקוחות דיגיטלי אנושי יעיל, יחד עם זאת חשוב להתבונן האם ניתן לשדרג את התמיכה שהם צריכים בסביבה של היום?
השימוש באוטומציה וצ'אט בוטים כדי לעדכן את שירות הלקוחות, להיות שקוף לגבי הציפיות, מחלקת האוטומציה העסקית ב intouch מאפשרת ללקוחות שלנו ליצור שיחות יעילות עם כמות משתמשים כמעט בלתי מוגבלת, המאפשרת חווית רכישה מותאמת.
4. לעדכן מבצעים על מנת שיהיו רלוונטיים יותר לתקופה הזו
עשו חשיבה לקוחות מצפים לחנויות פיזיות סגורות, האם מה שאנחנו ציגים באתר רלוונטי? לעידן הקורונה?
שימו לב! כמעט 40% מהקונים בארה"ב אומרים שהם לא יכולים למצוא את המוצרים שהם צריכים או רוצים לקנות וקנו מותגים שהם בדרך כלל לא היו קונים במהלך תקופה זו.
5. לעדכן את המידע הרלוונטי
כמות החיפושי למידע התרחבה באופן משמעותי, כמעט 60% מהקונים בארה"ב חיפשו באינטרנט מה שפתוח או סגור בקרבתם, בין אם מידע על זמינות מוצרים, זמני משלוח או מותגים, וודאו שהמידע משקף את מה שיש באתר
למוכרים בפלטפורמות מסחר מובילות (כגון אמזון, עלי אקספרס וכ"ו) יש להיערך בהיבטים נוספים:
6. מלאים
לאור התפתחויות סביב התפשטות מגפת הקורונה באמריקה ובעולם חלו הגבלות מלאים באמזון ויש לפעול בהתאם ולהצטייד במלאים מראש לחגים
7. קידום אורגני מקדים
איסוף ביקורות, אנידוקס מילות החיפוש בפלטפורמה, התאמה ויזואלית ומילולית של המוצרים לחגים, קידום דירוגים במילות מפתח מובילות על ידי קופונים וכ"ו)
8. קידום ממומן
בניית תוכנית פרסום ייעודית לחגים: הגדלת תקציבים ובידים כהיערכות לתקופת שיא, מחקר מילות מפתח ייעודיות לחגים, תכנון אסטרגטי לתאריכים חשובים בעונה
בהצלחה רבה!