מחקר חדש שרלוונטי למשווקים בשוק האלקטרוני אשר התפרסם לאחרונה, מצביע על הסיבה בגינה פרסום תמונות גדולות יותר של מוצר הנמכר באתר פועל טוב יותר מאשר אספקת מידע אודות המוצר.
מחקר חזותי מסוג A/B test לאתר של חברת MALL.CZ.
MALL.CZ, אשר נחשבת לחברת הסחר האלקטרוני השנייה בגודלה ברפובליקה הצ'כית, מוכרת מגוון רחב של מוצרים ובהם מוצרים קטנים לבית, מוצרי אלקטרוניקה, מחשבים ועזרי מחשב, מכשירים סלולריים, צעצועים ועוד. בין השאר רצו לבחון האם תמונות גדולות יותר של המוצרים משפיעות בדרך כלשהי על כמות המכירות.
המבחן עצמו
יצרו שתי גרסאות; בראשונה התמונות הוגדלו רק במעט ותיאור המוצר נשאר מתחת לתמונה, בשנייה התמונות הוגדלו באופן משמעותי ותיאור המוצר מופיע רק כאשר עומדים מעליו עם הסמן (mouseover).
האתר המקורי: תמונות קטנות ותאור המוצרים מתחת.
הגרסה הראשונה: התמונות הוגדלו רק במעט ותיאור המוצר נשאר מתחת לתמונה.