כיצד לזהות ולבחור את קונספט האתר המתאים לך

ברחבי האינטרנט מצויה קבוצה סבירה של אנשים המחפשת את הנושא שעליו מבוסס עסקך. אם נושא האתר יהא מצומצם לנושא זניח ושולי, לא תצליח להמריא ולהרוויח מפעילותו. לכן אין להצטמצם לנושא צר ושולי בבניית האתר.

מאידך, אם נושא האתר יהא רחב מידי ופופולרי מידי, אתה עלול להיתקל בתחרות קשה עם בעלי אתרים אחרים באותו נושא המציעים שירותים זהים. לכן עדיף להתמקד וליצור נישה ייחודית כנגזרת מהנושא המרכזי עליו סובב האתר והעסק כולו.

עדיף ליצור נישה בעלת תוכן רחב בנושא ממוקד.

התחרות המובילה מולך תקטן ככל שהאתר שלך יבסס מעמדו כנישה נבחרת ויבלוט מבין המתחרים.

כל מי שימצא אותך ברשת יהא ממוקד מטרה. לכן עדיף לבחור מילות מפתח ממוקדות מטרה המכוונות לנושא שלך.

כיצד לבחור מתוך שלושה קונספטים בתחילה?

מומלץ לבחור שלושה קונספטים לבחירתך כדי ליצור סיעור מוחות עד לבחירה מושכלת של הקונספט האידיאלי המתאים לך. בחירה זו תתאפשר לאחר שבחרת בין יתרונות וחסרונות של כל אחד מהקונספטים.

אתה מכיר רק נושא מורחב אחד?

אין בעיה במצב זה כיוון שניתן לפתח תתי נושאים הנגזרים מנושא זה. לדוגמה אם אתה אוהב ג'ז כנושא מורחב, ניתן לפתח תת נושא כמו זמרי ג'ז, מתופפי ג'ז וכדומה.

סופי הוא לא בהכרח סופי. אל תדאג אם הגעת להחלטה סופית ולאחר מכן תחליט לשנות אותה. שכן החלטה זו ניתנת לשינוי כחלק ממהלך בחירת הנישה.

בחר שלושה נושאים שלדעתך קורצים לאנשים אחרים. ככלות הכל אם לא תייצר נהירה ותנועה לעבר האתר שלך, לא תרוויח.

אם יש לך כבר עסק מוכן. ניתן תמיד לשפר אותו באמצעות הרעיונות הבאים:

  1. שקף וצור יתרון לפתרון יחודי שהעסק שלך מספק.

  2. צור נישה יחודית לך בתוך השוק הכללי בו העסק שלך נמצא.

  3. צור זווית יחודית לך שתהווה יתרון מול האחר.

 

חפש מילת מפתח לנישה שאינה רחבה מידי כמו לדוגמה האיים הקריביים, אלא מילה שתכלול נישה בתוך האיים הקריביים כמו לדוגמה שם של אי ספיציפי בתוך חבורת האיים הקריביים.

אם אתה מאוהב בנושא העסק כמילת מפתח, סביר להניח כי גם אחרים אוהבים זאת. לכן שם העסק יכול להצליח במקום שבו שמות נושאי העסקים מהווים בחירה פופולרית.

אם אתה מכיר נושא מסוים, סביר להניח כי תוכל להבחין בין נושא מורחב מידי לבין נושא צר מידי בקטגוריה שבה מדובר.

איך אני יודע איזו מילה רחבה מידי או צרה מידי?

לשם כך נוצרו כלי המחקר של מילים כדוגמת מה שגוגל מציעה, כדי לפענח את מידת הנרחבות או מידת הצרות של מילת המפתח הרצויה לך.

אם יש לך מיליון רעיונות לקונספט לאתר. במאמר הבא תוכל ללמוד לצמצם אותם לשלושה קונספטים מובילים.

ניתן תמיד להשתמש בכלי שגוגל Adwords מציע למחקר מילות מפתח ויעילותן לצורך בחירה מוצלחת של מילת מפתח אפקטיבית לאתר שלך.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה

דילוג לתוכן