ממצאים ומסקנות באסטרטגית שיווק דיגיטלי B2B.

מגמות וממצאים שהתקבלו מתוך ניסויים, המאפשרים לקבל ידע איך לשווק B2B באופן יעיל יותר.

תחילה בניית אסטרטגיה הכוללת קביעת יעדים, תכנון, הוצאה לפועל ובדיקת תוצאות. האמצעים הם על ידי שימוש במדיה בתשלום או מדיה אורגנית  או מדיה נרכשת.

להלן הצעדים הראשונים להתחלה:

כדי לעקוב אחר המגמות בשיווק דיגיטלי B2B, עלינו להבין כיצד הקהל והקונים במסגרת B2B משתנים במהלך הזמן. מסקר שנערך נקבע כי 9 מתוך 10 קונים במסגרת B2B טוענים כי אם ירצו ימצאו את עסקך בכל מצב.  קרי ישנו צורך עמוק בנוכחות וגישה קלה לאתר קיים ברשת, שכן 81% מתחילים את החיפוש ברשת האינטרנט. 87% מהקונים דרך B2B טוענים כי הם נעזרים במידע שהיצרן מספק וכן גם ברשתות חברתיות טרם קבלת החלטה על רכישת מוצר ברשת. 84% מהקונים דרך B2B טענו כי הם מעריכים דעה של חבר קרוב יותר מאשר כל המלצה אחרת מגורם אחר טרם הקניה ברשת. בנוסף נמסר כי 7 מתוך 10 מנהלים בדרג שלישי משתמשים בטאבלטים או סמארטפונים כדי למצוא מידע ברשת, לכן מוטב להיות נוכח וידידותי לשימוש ברשת לצרכי כל מחפש.

 

כעת נעבור לבניית אסטרטגיה שיווקית הכוללת קביעת יעדים, הוצאה לפועל ומדידת תוצאות.

יש למזג את קול החברה שלנו למיזוג עם קול התעשיה הכללית מסביב למיזוג עם צרכי הלקוח שלנו בעת פעילותו הדיגיטלית ברשת.משלב התכנון עוברים למדידיה ומשם בחזרה לשלב התכנון כך שנוצר מעגל החוזר על עצמו כחלק מתכנון אסטרטגי/על המשווק ליצור מודעות למוצר שלו ברשת דרך צעדים מנהיגותיים בחברה במטרה ליצור המלצות צד קהל קונים ואנשי מקצוע בתעשיה למוצר עצמו ובכך להקטין את תלות היעוץ של הלקוח בחחבריו טרם רכישה. כלומר יש להפוך את השפעת הקניה לצד המשווק והמוצר עצמו וממליציו.המטרה הוספית כמובן היא יצירת יותר לידים עבור צוות המכירות.ניתן להשיג את המטרות האלה על ידי מחקר ראשוני ותמחור נכון,הגדרת צרכי הלקוח והגדרת המוצר,לעבוד על תוכן רלוונטי ופורמטים,שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית והאפשרויות שהיא נותנת,לאחר מכן ניתוח ומדידיה מחדש של תוצאות השינוי.

שלב הוצאה לפועל של תוכניות שיווק כוללת בניית אתרי אינטרנט למחשב ולמכשיר הנייד,ליצור תוכן רלוונטי למוצר,קידום התוכן באמצעים מקובלים והפעלת השפעה של ממליצים ברשת על המוצר לקידום נוסף של הכרת המוצר.יש להתארגן סופית לקבלת תגובות הלקוחות וכמובן לידים הנצפים מהתוכנית ויישומה.במהלך התהליך יש לבצע מדידה של יעילות תהליך השיווק על ידי בדיקת צרכי הלקוח,בדיקה של יעילות התוכן והפורמטים,בדיקת הטכנולוגיה שהשתמשנו בה,ומעבר על איכות צוות המבצעים והתהליכים עצמם ומידת יעילותם.

כעת נעבור לערוצי השיווק הדיגיטליים

ערוצי השיווק נקבעות על ידי הקהל שאנו מנסים לגייס אותו לרכישה בתוך עולם המדיה המחולק לשלושה חלקים:

  1. מדיה נרכשת
  2. מדיה בבעלות
  3. מדיה בתשלום.

מדיה נרכשת מתבצעת על ידי תהליך קידום אתרים seo ,שימוש במדיה חברתית,יחסי ציבור מסורתיים,ממליצים מקצועיים ואנשי השפעה בתעשייה.

מדיה בבעלות כוללת אתר של החברה,אפליקציות או אתרים במכשירים ניידים, onsite seo ,כל נקודות קשר אחרות כולל איש מכירות ישיר.

מדיה בתשלום כוללת פרסום בתשלום,פרסום באנרים,פרסום של דרכי חיפוש המוצר,פרסום על ידי מדיה חברתית.

צעדים ראשוניים להתחלה

הגדר את קהל היעד שלך והיה ברור בהקשר למה שאתה רוצה להשיג ועם מי היית רוצה להתקשר לצורך זה.

צור אסטרטגיית תוכן שישקף את אישיותך ,צרכי הלקוח, פעילות הלקוח, יצירת פורמט לתוכן ושינוי תמידי בעריכה לתוכן מתחדש.

יש להקדיש משאבים מתאמים לשם השגת מטרות אלה, כלומר אין לחסוך בהוצאות בכל הנוגע לציוד וטכנולוגיה הנדרשים לשם יצירת תוכן והתחלת קמפיין שיווקי. יש לדאוג לכך שאתר החברה יהא ידידותי גם למשתמש בנייד והן קידומו התמידי במנועי חיפוש.ניתן החלט לערוך ניסויים בגישות שונות,שינוי תוכן,שינוי טכנולוגיה,וערוצי שיווק ולאחר מכן יש לערוך מדידות יעילות ולבצע אופטימיזציה של פעילויות שהוכחו כמוצלחות.

 

 

מרגישים שאסטרטגיית השיווק הדיגיטלית B2B שלכם לא יעילה מספיק?

מעוניינים לשפר את תוצאות השיווק הדיגיטלי?

מוזמנים לפגישת אבחון עסקית ללא תשלום, אשר באמצעותו ניתן לקבל הצצה על מצבכם היום ועל הדרך שלכם להתפתחות והצלחה.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה