זה הזמן לחשוב גלובלי שיווק דיגיטלי B2B

בשנה האחרונה אנו עדים לזינוק בביקושים הבינלאומיים במנועי חיפוש  לשירותים ומוצרים B2B, נראה שאנחנו ממש עכשיו נמצאים בעידן בו מתקבלות החלטות רכישה B2B באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. ארגונים שינצלו את הביקושים הבינלאומיים הגבוהים עכשיו, יוכלו לקבל יתרון תחרותי משמעותי על פני המתחרים. יש כאן יתרון למי שיעבוד נכון ומהר.

ביקוש בינלאומי פורח

ארה"ב היא דג קטן בבריכה גדולה במונחים של שיווק במנועי חיפוש עבור מוצרים ושירותים B2B.

יותר משני שליש מהביקוש מקורו מחוץ לארה"ב וקנדה . EMEA עם 45% ו- 22% ממדינות APAC. 2 מעניין, 97% מהגידול בשאילתות B2B מ 2012-2013 התרחשו מחוץ לצפון אמריקה

its-time-to-think-globally_articles_01[1]

מקור: התפלגות חיפושי B2B טק העולמיים על Google.com (Q4 2013)

בנוסף לגידול הרחב בשאילתות חיפוש B2B, אנחנו גם רואים עלייה משמעותית באזורים הספציפיים. לדוגמה, נמצאו מספר שווקים המצביעים על עלייה בחיפושים הקשורים לשיתוף פעולה B2B, ובכלל זה בפיליפינים ובפולין, שבו שאילתות שיתוף פעולה הציגו זינוק של 45% בפיליפינים ועלייה של 44% בשנה בהשוואה לשנה בפולין.

מגמה נוספת היא העלייה בשאילתות הנוגעות לשיווק מוצרי ושירותים ביטחוניים באמצעות הרשת. קטגוריה זו הראתה צמיחה גלובלית של עשרות אחוזים, כולל בשווקים מפותחים כמו צרפת (31%) וגרמניה (24%) לעומת התקופה המקבילה בזמן.

בעוד שאילתות B2B הקשורות למוצרי ושירותי הייטק צומחות באופן משמעותי מחוץ לצפון אמריקה, אין כיום פחות תחרות על שאילתות אלה. זה מציג יתרון משמעותי למשווק או לארגון שנכנס ראשון לתחום, לחברות המחפשות להתרחב לשווקים חדשים.

כלים אופרטיביים לניצול ההזדמנויות.

ישנם כמה כלים זמינים על מנת לסייע להעריך את פוטנציאל שוק.

Google Trends מאפשר למשווקים לחפש עניין סביב שאילתות ספציפיות ולאחר מכן להסתעף לאזורים ומדינות מסוימים.

עם Finder Global Market Google, משווקים יכולים לקבל מידע רחב על יותר  מ -1.9 מליארד לקוחות פוטנציאליים המחפשים ברחבי העולם. בעזרת כלי זה, עסקים יכולים לענות על שאלות כמו "כמה תחרותי הוא שוק זה ?," "איך הביקוש במקום אחד בהשוואה לביקוש במקומות אחרים בעולם?" ו- "כמה זה יעלה כדי להתחיל פרסום בשוק חדש זה?

its-time-to-think-globally_articles_02[1]

כלי נוסף Consumer Barometer  שמספק מידע ויכול לחזק את ההבנה כיצד מתקבלות החלטות רכישה במוצרים ממשלתיים,ביטחוניים, כלכלה, תקשורת, ותחבורה ברחבי העולם מול  267 גופים.

העומק של התובנות המתקבלות  עשויות ליצור יתרון תחרותי משמעותי על פני המתחרים ובנוסף המידע  עשוי לגלות מידע שיסייע להרחיב ולהתאים עוד יותר את המוצרים והשירותים המוצגים.

its-time-to-think-globally_articles_03[1]

מסקנה

הזדמנות משמעותית קיימת לחברות שמעוניינות ויכולות להתרחב אל מעבר ליוזמות מקומיות וזאת עם עלות כניסה נמוכה לכניסה לשווקים בינלאומיים זרים. נמצא זינוק בביקושים אל מול היצע נמוך יחסית של חברות פועלות, כך שמי שימהר יצליח למצא ביקושים  במחירים נמוכים בנוסף ליצור יתרונות כניסה. מי שיחכה צפוי לפגר.

בכל שאלה ועניין בשיווק דיגיטלי B2B רב ערוצי ניתן לפנות אלינו ישירות ונשמח לעזור.

מקורות: 1 comScore MMX, ינואר 2013. 2 נתונים הפנימיים של Google, Q4 2013. 3 נתונים הפנימיים של Google, Q4 2013. 4 נתונים הפנימיים של Google, Q4 2013. 5 נתונים הפנימיים של Google, Q4 2013.

 

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה