מה צופנת 2013 לעולם הקמעונות האינטרנטי

 שנת 2012 התאפיינה בצמיחה איטית אך יציבה בתחום השיווק האינטרנטי בכלל ושיווק רב ערוצי בפרט, האם שנת 2013 תהיה דומה? בניסיון לחזות מה צופנת השנה הבאה יצאנו לבחון כמה דעות של אנשי מקצוע, תוך שימת דגש על התחום החברתי, הסלולרי והלוגיסטי.

שרשראות אספקה – עלויות מול דרישות הצרכן

במהלך 2012 ניכר שהאסטרטגיות של שרשראות האספקה הקמעונעיות נדחקות לשתי חזיתות מרכזיות ואף מנוגדות. לחצים כלכליים העלו את הצורך בצמצום עלויות ובו בזמן חלה עליה בדרישת הצרכן לאופי גמיש ומהיר יותר של משלוחים. כוחות מנוגדים אלו יצרו צורך להשקיע במציאת דרכי ביצוע חדשות ויעילות. כבר כעת לחצים אלו מובילים את המודלים של שרשראות האספקה האינטרנטית לעבר ניהול מלאי ריכוזי יותר. אותו נראה יותר ככל שנעמיק אל תוך שנת 2013.

ריכוז המלאי במערכת אחת

התפתחות השיווק הרב ערוצי  ( multi channel marketing ) יצר לחצים בעלי אופי ייחודי. הדבר האחרון שנחוץ לאלו שנעזרים בשיווק רב ערוצי כגון אי ביי ואמזון, בנוסף לחנויות המקוונות האישיות שברשותם, הוא שיאמר ללקוח שפריט מסוים אזל מהמלאי בפלטפורמה אחת בעוד הוא נגיש לו באחרת. בעיה נוספת אשר נפוצה למי שנעזר בשיווק רב ערוצי נוצרת כאשר המלאי אוזל בשל הזמנות סימולטניות המגיעות מהערוצים השונים. קמעונאים הגיעו למסקנה  שניתן למנוע את הבעיות שתוארו בעזרת ריכוז המלאי במערכת אחת אליה מתנקזות כל ההזמנות מהפלטפורמות השונות.

משלוח על ידי מסירה

האבולוציה הטבעית לכך היא גידול במשלוח על ידי מסירה, כאשר שותף לאספקה מחזיק בכל המלאי. ברגע שההזמנה מתקבלת, היא נאספת מהמלאי, עוברת אריזה ונשלחת באופן ישיר מהמחסן ללקוח תוך סילוק הצורך של הקמעונאי להחזיק את המלאי בעצמו. למותגים שיטה זאת מאפשרת חדירה גדולה יותר לשוק אך לקמעונאים שיטה זאת חשובה הרבה יותר. שיטה זאת מצמצמת את הזמן שעובר בין ההזמנה עד הגעת המוצר ללקוח, היא מנטרלת את הצורך בהשקעת סכומי כסף גדולים באחסנה ובניהול מלאי ובו בזמן מאפשר לקמעונאי להציע מגוון גדול יותר של מוצרים.

סיכום ותחזית

בעוד שוק המכירות המרכזי ממשיך להיחלש ושוק חדש של צרכנים סלולריים דורש גמישות ותגובות מהירות מצד הקמעונאים, שנת 2013 עלולה להביא שטף של קמעונאים אינטרנטיים חדשים. בעזרת המודל המתואר יוכלו קמעונאים אלו להציע מגוון רחב יותר של מוצרים וזמן תגובה מהיר יותר למשלוחים תוך חיזוק השיווק הרב ערוצ י  ( multi channel marketing ) של מותגים ומשיכת לקוחות רבים יותר בו זמנית.

אהבתם את המאמר? נשמח אם תשתפו אותו

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest

השאירו תגובה

דילוג לתוכן